12 December, 2005

Ispanakli borek


ISPANAKLI BOREK
ne zamandir canim borek istiyordu hani su bizim mahalle yufkacilarindan alinan yufka ile yapilan.ben ispanakli borek yapmayi teyzemden ogrenmistim,hatta adi gul borektir..cokca yapardim evdeyken.bu sefer biraz farkli olsun dedim,zaten istedigim gibi yufkayi bulamayinca baska bir sansim yoktu.resmen kagit gibiydi yufka,incecik,ici gozuken.tadi fena olmadi,oldukca hafifdi acikcasi ama eksikti iste hani eski boreklerime benzemedi hic.siz yaparsaniz,mis gibi aldiginiz yufkalarla,beni de hatirlayin,benim icin de yiyin:)

malzemeler:
225 g ispanak
2 adet sogan(ben koymadim)
175 g beyaz peynir
1 adet cirpilmis yumurta
1 tatli kasigi dereotu
4 buyuk yufka yapragi yada 8 kucuk kare seklinde yufka yapragi
fircalamak icin zeytin yagi
yapilisi:
ispanagi yikayip,iyice suzup ince ince dogruyalim,beyaz peyniri ezelim,dereotuyla ve ispanakla karistiralim,cirpilmis yumurtayi katalim.hazirladigimiz bu ici kare yufkalarin ortasina yerlestirip,yuvarlayalim,kenarlarini kapatmayin isterseniz,acik kenarlari kivirinca yukardaki sekil cikiyor,ben bazilarini bu sekilde,bazilarini sigara boregi gibi sardim.uzerlerini iyice zeytin yagi ile fircalayalim.onceden 190 derecede isitilmis firinda 20-25 dk kizarana kadar pisirelim.afiyet olsun..bu tarif roz denny,vegeterian cooking'den yine,yunan usulu olarak geciyor...

11 comments:

  1. My Sibbies,
    The spinich and cheese borek were soooooooo beautiful. Im hooked on spinich now ;) I'll be turning into popeye soon HA-HA

    I LOVE U SENI COK SEVIYORUMMMMMMMM MUCKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

    ReplyDelete
  2. ooohhh kel hanimm sen ye biz burdan bakalimm (kafiyeyi görüyomusun) saka tabi kizlar afiyet olsun, sibel eline saalik.
    bisii sorucam hep ispanakli yapilir bu börek acaba semizotluda olurmu yav?
    buarada katiliyorum buralarin yufkalariyla kafaya vurulsa kafa kirilir, onu da tabi cevirmek "dönderrmek" zor oluyo :) öpoorum cnm

    ReplyDelete
  3. Ispanakli böregin icine cam fistigi ve ufak kesilmis siyah zeytin koyuncada süper oluyor,yanlis hatirlamadi isem.

    Ben ispanak sevmezdim ama , börek icinde gidiyor valla.
    Lüp lüp!!

    ReplyDelete
  4. sekercim sibelcim ne güzel börekler bunlar şekilleri çok hoşuma gitti:)

    ReplyDelete
  5. sibella ıspanaklı böreği çok severim. ama hiç dereotlu denemedim.eline sağlık canım.

    ReplyDelete
  6. selam:) canimlar

    kelos,good on me that I can make you eat vegetable now:)thanx for the comment babes,love you 2..xxxx


    rahsanim ne diyeyim kafiye her dain sende yani,bir yaziyosun ben bakakaliyorum zaten,devam arkadasim..sen gel ben sana yaparim:)

    deligtcim bu oneriyi de NOT aliyorum,bende mantari cok yakistiriyorum ispanaga,hatta ikisi makarnanin uzerine cok iyi sos oluyor biraz kavrulus sogan ve k.biberle:)hadi bu da benden sana:)

    burcukusum bende inan sekilleri icin denedim,biraz yengece benzettim nedense:)

    pinarcim tavsiye ederim dereotunu,istersen kuru dereotu kullanabilirsin..afiyet olsun:)

    ReplyDelete
  7. zeysahcim senin icin mantarli yaparim ben:)ya da neli istersen:)muckkkkkkk

    ReplyDelete
  8. acikiyorum buraya bakinca yaaa...sibelcim sen yiyor musun yaptiktan sonra, off offf..afiyet olsun, eline saglik :)

    ReplyDelete
  9. selam extracim,ben seni daha once link almaya calistim ama beceremedim nedene,sanirim bir yerde hata yaptim...bu dietle ilgili yazacagim,en yakin zamanda..diettekilerde kendilerini ispanakli borekle odullendirebilirler degil mi zaten hafif oluyor:)sevgiler

    ReplyDelete