06 January, 2006

firinda karides-beyaz sarap icinde yuzen karidesler

FIRINDA KARIDES(beyaz sarap icinde yuzen karidesler:)
baska bir kizginlik spazmi gecirmeden ben bir tarif vereyim...saka bir yana,valla deliriyorum ben birsey yamuk gidince yaa,illa hersey mukemmel olucak.rahatlayamiyorum bi turlu,goren de beni avukat falan sanicak,kitabimin son kahramani samantha gibi..alti ustu bir EVKIZI'yim gene de olmuyor yani,demek ki ben hayatimin hic bir alaninda rahatlayamayacagim,ister calisayim,ister calismayayim..siz bi de beni calisirken dusunun...napsam da sakinlessem bilemiyorum ki,mutfak da kesmiyor artik,orda da birsey yamulsun,hemen surat bi karis,sanirsiniz sekerimi aldilar elimden...
firinda karidesi 31 aralik gecesi icin yapmistim,yanina mis gibi taze ekmekle gordugunuz gibi bandira bandira yedik,ekmegi de ben yaptim soylemesi ayip:)guzel oldu,severek yedik,ben ve kel,buyuk kizlar bakmadi bile,annem misali,iyyyyy dendi..olsun,yine de guzeldi..
malzemeler:
1 adet sogan,1 adet kirmizi dolmalik biber(renk secimi size kalmis,kirmizi varsa secenekte ne olursa olsun o benimdir),zeytinyagi,karisik baharat,800 g da karides(ben bu kadar kullandim,ama fazla geldi iki kisi icin,dondurulmustu benim kullandiklarim,siz arzunuza gore nasil isterseniz,dondurulmus olduklarindan biraz fazla su verdiler),1 sarap bardagi beyaz sarap,uzeri icin kasar rendesi
yapilisi:
sogani ince ince dograyalim,biberi keselim cicek seklinde..az yagda kavuralim,baharatlari katalim.beyaz sarabi ekleyelim ve yavasca pisirelim 10-15 dk kadar,sonra da karidesleri ekleyelim uzerine,biraz daha pisirip, bir kenarda dinlendirelim.
firin kabina alip,uzerlerine kasar rendesi serpip,firina verelim,kasarlar eriyene kadar pisirelim.benimki biraz sulu olsa da sular bosa gitmedi,mis gibi ekmegimizi bandirip yedik..



afiyet olsun...sevgili delight'cima cok tesekkur ederim sabiri ve yardimlari icin..

9 comments:

  1. cnmm ellerine saalik, nefistir kesin tadi bunun!

    ReplyDelete
  2. canim fena degildi:)karidesi seviyosun,dene derim,hem kolay da yapimi:_)

    ReplyDelete
  3. Sibbies, yummy yummy, I loved the prawn dish. God help me, all this sea food Im eating, I'll turn into a fish ;-0

    SENI COKKKKKKKKK SEVIYORUM
    MUCKKKKKKKKKKKK

    ReplyDelete
  4. ur my golddddddddd fishhhhhhhhh:) i love youuuuuuuuuuu...xxxxxxxx

    ReplyDelete
  5. Karidesi çok severim ama hiç pişirmeyi denememiştim. Madem öneriyorsun deneyelim bakalım.

    ReplyDelete
  6. sen bu blog olayini kapiyorsun bence,sana yeni ödevler düsüneyim bakayim;

    ReplyDelete
  7. burcucum,iyi bayramlar sana da,saglikli,mutlu,sevgi dolu:)

    hulya abla tavsiye ederim seviyosaniz...

    kadercim,ben sana bugun mail atiyorum canim...

    DELIGHT'CIM OGRENCI KADAR OGRETMENIN DE PAYI VAR OGRENMEDE:)BEN YENI ODEVIMI BILIYORUM AMA SORMAYA UTANIYORUM ARTIK..CICEK DE YOK KI BURDAN OGRETMENIME CICEK VEREYIM:)@--)--)- BUNU BIR PAPATYA OLARAK DUSUN "SEKERIM":)SARILDIK...

    ReplyDelete
  8. This is very interesting site... »

    ReplyDelete