18 August, 2006

Soganli,hazir domatesli yaz kisi

soganli,hazir domatesli yaz kisi.....
ne zamandir yapmak istiyordum bu tarifi,en sonunda firsati yaratabildim,guzel bir zamanlama olmus ki tum malzemelerim elimin altinda idi yine..bu olayi cok seviyorum,tum malzemeler varken,hadi gidip sunu da alayim ya da baska zamana yaparim demeden..
tarif benim vegeteryan cooking'den yine.kendisi bir fransiz klasigi imis..yaza cok uygun,serin serin ama isterseniz kislik hale de getirebilirsiniz uzerinde peynir eriterek..bizim buralar sicak olmadigindan ben kislik seklini denedim..ekstradan da yesil zeytin ekledim..domates ve soganin birlesimi,bana imam bayildi yiyormusum hissini uyandirdi..ben kucukken babaannemin yaptigi,bodrum bagla plajina gidip de denizden ac cikinca, bize imambayildili sandwich yedirdigi,bol domatesli mis kokulu imambayildi gibiydi sanki yedigim...sonra dusundum ne guzel olurdu imambayildiyi karniyarik seklinde yapip,icine zeytin ve peynir koymak..yakisirdi cidden.zaten ben zeytin yemegi hep aliskanlik edinmisimdir zeytinyagli yemeklerimle.


ben yag icin kalbimizle dost flora margarin kullandim,aycicek margarini degildi ama icinde fazlaca aycicek yagi orani vardi,o yuzden uygun gordum..hamur asiri esnek,yumusak oldu,ekmek gibi..bende biraz daha un katip,katilastirdim ve 15 dk kadar buzdolabinda beklettim..bu sefer ki kisimin sekli olsun diye de kare tepsi kullandim...
malzemeler:
  • 225 g/2 fincan un
  • 115 g/8 yemek kasigi tereyag ya da aycicek margarini
  • 1 tatli kasigi karisik baharat
  • aldigi kadar su(benimkine 1,5 kahve fincani su fazla geldi)
ici icin:
  • 2 adet irice sogan
  • 2 dis sarimsak
  • 2 yemek kasigi zeytinyagi
  • 1 tatli kasigi toz seker
  • 400 g-konserve hazir dogranmis domates(taze domatesle nasil olur bilemiyorum,sanki sulu olurmus gibime geldi..ben heinz marka hazir domates kullandim,jamie bile onerdigine gore dedim,neden olmasin)
  • taze kekik yapraklari ya da 1 tatli kasigi kekik
  • tuz,karabiber
  • 75 g/ceyrek fincan zeytin-ben tabii daha fazla kullandim-
  • 2 yemek kasigi kapari taneleri
  • suslemek icin maydanoz-ben kekik serptim peynir uzerine
yapilisi:
  • unu,yagi ekmek birbirine yedirerek ekmek kirintilari haline getirip,karisik baharat ve tuzu ekleyip,aldigi kadar su katip,katica bir hamur elde edin..firini 190 derecede isitmaya baslayin..
  • 21 cmlik bir tepsiye hamurunuzu yayin,catalla delikler acin dibinde,isterseniz yagli kagit kullanin benim gibi..tarifte kor (blind)pisirme sekli ile pisirin diyor,uzerine pirinc yada firin fasulyeleri koyarak,son 5 dk fasulyeleri cikartip,pisirmeye devam ederek..hamurun kabarmasini onlemek icin..ben bu yontemi 1 kere kullandim uzerine kahverengi pirinc koyarak,sonra kursta baktim ki hocam normal sekilde pisiriyor bende hic birsey koymadan uzerine pisirmeye basladim..kisaca arkadaslar gerek yok,kenarlari kizarana kadar.bicaginiz temiz gelene kadar pisirin..
  • bu arada sogani ve domatesleri,sarmisagi,sekeri10 dk kavurun,baharatlarini ekleyin..
  • atesten alip,sogumaya birakin,kapari taneleri ve zeytinleri ekleyin..
  • pisen hamurun ustune icini katin..servis yapmadan once maydanozla susleyin,serin serin yiyin..eger benim gibi sicak yemek isterseniz,rendelediginiz peyniri karisim ustune gezdirin ve firinin izgara bolumunda peynir eriyene kadar bekletin..afiyet seker olsun..
hepinize iyi hafta sonlari ve iyi haftalar diliyorum..ben yine bir kac gunlugune kaybolacagim,cenaze ve gelicekler dolayisiyla..kendinize iyi bakin..sevgiler..
kardesim bak senin icin g yanina fincanli olcu de verdim ki,idare edesin tarti alana kadar:)operimmmmm..

25 comments:

  1. ya zaten karnım aç,bişey de yapasım yok bu sıcakta,tarifinle gözüm döndü iyice.Serin havanın tadını çıkar,misafirlerle de kolay gelsin.

    ReplyDelete
  2. kiyamam tatlim ac kalma oyle...bogaza nasir goturr taze domatesleri..yum yum

    ReplyDelete
  3. ben bunu dürüm gibi sarar yerim valla,he he ,lüp lüp.

    Siboş haftaya biraz laflayalım,nu hafta rastlaşamadık pek.kendine iyi bak,Kel e selam.
    xx
    TD

    ReplyDelete
  4. gotur durumleri oralardayken canim benim..ne zaman istersen biz burdayiz canim..xx

    ReplyDelete
  5. Valla sIkI rejimdeyim bu aralar. Bu guzel yemeklere akip bakip ic gecirmekten baska birsey gelmiyor elimden. Ama 90 kilonun altina bir iniyim o zaman tarifleri denemeye baslayabilirim :)

    ReplyDelete
  6. AMANINBOOOOOOOOOOO cekmek istiyorum en uzunundan izninizleee
    KIZIM ne yaptin sen yahuuu
    akillara zarar bisey bu :))
    hahahhahha
    yemek istiyoruz sibella cim
    tembellik yapmayip bu ise bi girismek lazim inceden :)

    ReplyDelete
  7. ubp'cim aynen bende dietteyim,dikkat ederekten herseyi yiyorum,zaten o yuzden goruntuyo degistirdim ki hepimiz gaza gelip dikkatle yiyelim,tartilalim ve bol su icelim:)

    puskukuum,heyt be at sen naralarini..valla bende de bir tembellik var bu aralar ancak bu kadar yapabiliyorum,en basitinden..

    ReplyDelete
  8. Sibelcim,
    bol soğanlı tariflere bayılıyorum :)
    Ellerie sağlık!

    ReplyDelete
  9. sibellacım döndüm ve bir merhaba demek için uğradım

    ReplyDelete
  10. papatyacim,sogansiz yemek yemek degil bence...kavururken ki koku,lezzeti belli ediyor zatn,sevgiler...

    hosgeldin canim benim..muckkkkkk

    ReplyDelete
  11. Merhaba, çok değişik bir tarif. ellerinize sağlık.

    ReplyDelete
  12. süpper gözüküoooo
    yemek yememiştim açlıktan ölürken walla kokusu bile geldi burnuma miss gibi kocaman öptüm ellerine sağlık

    ReplyDelete
  13. aldim bi litre suyumu oturdum bilgisayar basina :)
    haydi hayirli sabahlar.

    ReplyDelete
  14. Amanin cehre degismis pek bir guzel olmus, ellerine saglik :) Yemek icin deee, cehre icinde !

    ReplyDelete
  15. cilekim süpper olmus sayfan! kiskandim walla :D

    ReplyDelete
  16. bu seki daha derlı yoplu olmus.

    @unterthe chuyner
    çalıs senın de olur ,he he :)

    ReplyDelete
  17. sibelim nerdesin yaw, ösledim seni ben cok, sanki cok uzun zaman olmus gibi geldi!
    neyse dün bi patates salatasi yapmisim sibel, yemede yaninda yat oldu, ama fotoorafini cekmemisim :( yine yapcam, ama önce sen bi gel :))

    ReplyDelete
  18. Mr. TD calisiorum calisiorum olmuyo, eeeee yardim eden de olmayinca bööle güzel bi sayfamis olamiyo maalesef :P

    ReplyDelete
  19. oh oh..super gorunuyor.yemek lazim:)

    ReplyDelete
  20. pembeli,tesekkur ederim,degisik ve kolaydi cidden..sevgiler...

    nesli,sen yeme de bayil yine,ask olsun..gelince yapairm sanada:)

    afiyetle ic suyunu ubp'cim,su gibisi var mi yaw?

    bercestem saol,canim begendigine sevindim..xxx

    rahsanim sana bildiririm bi ara nerden caldim bu sablonu diye canim..operim cok,hosgeldin:)papates salatasini pek severim,bekleriz tarifini:)

    usta td'cim sen begendiysen daha ne isterim,bende sevdim de galiba bazi yerlerde acilmiyr mu ne?

    tugcem,tam yemelik cidden,zeytin ve domates,her zaman,super uyusma icinde bence:)

    ReplyDelete
  21. Sibelcigim, IE, Opera ve Firefox'da acilmakta siten tasalanma, ucunde de denedim, sadece ucunde de sola hizzali, orjinali de boyle mi bilmiyorum.Yorum kismina bir trick yaparak dalis yapiyoruz, okumak icin de yorum yazacagim taklidi yapiyoruz :p

    Benimkinde de hoca TD kulagimi ceke ceke Firefox'da gorunmuyor diyerekten duzelttirdiydi :)

    Sevgiler
    Dilek

    ReplyDelete
  22. bercestem saol canim benim,bende dumduz cikiyor..o programlar nedir bilemem ki ben,yetis TD'im yetiss...xxxx

    ReplyDelete
  23. su kucugun sofra buyugun :)

    ReplyDelete
  24. Thank you!
    [url=http://viazuxyv.com/paeq/hktv.html]My homepage[/url] | [url=http://fnungfmb.com/wact/pzmu.html]Cool site[/url]

    ReplyDelete
  25. Thank you!
    http://viazuxyv.com/paeq/hktv.html | http://vmrtjhiv.com/dliz/dkgg.html

    ReplyDelete