03 December, 2006

Cikulata parcacikli findikli biskuvi

Kurabiye aslinda orjinal tarifin adinda,ama pistikten sonra o kadar kitir ve ince idi ki,bir nevi kendimi macaroon ve biskuvi yiyormusum gibi hissettigimden bu adi uygun buldum ben..Sabahlari cok ac kalkiyorum ben nedense,hani ne olsa yiyebilicek tiplerden oluyorum,midemdeki aclik sizisina sabah sabah dayanamiyorum,ac olursam da sinir yapiyor..Bende o yuzden kendime,gunun ilk cayina eslik etsin diye boyle bir tarifi hediye ettim...

malzemeler:

  • 115 g un
  • 1 tatli kasigi kabartma tozu
  • bir tutam tuz
  • 75 g margarin
  • 115 g toz seker
  • 50 g kahverengi seker
  • 1 tatli kasigi vanilya esansi
  • 1 yumurta
  • 100 g cikulata parcaciklari
  • 50 g kalinca cekilmis findik

Tarif benimThe Great Big Cookie Book'tan...

  1. Firini 180 derecede onceten isitin.Iki tepsiye yagli kagit serin,bir yanda unu,tuzu ve kabartma tozunu karistirin.
  2. Mikserle,yagi ve sekerleri iyice yedirin.Yumurtayi,vanilya esansini,katip unlu karisimi ekleyin.Iyice yedirdikten sonra,damla cikulatayi ve findiklarin yarisini katin.
  3. Bir tatli kasigi ile hamurunuzdan koyun tepsinize,aralarinda mesafe birakarak..Uzerlerini islak catalla hafifce bastirin, kalan findiklari serpin.10-12 dk kizarana kadar pisirin,afiyet olsun,tatli haftalar diliyorum...

7 comments:

  1. canım eline sağlık...harika görünüyorlar,tadıda öyledir eminim...

    ReplyDelete
  2. ne kdr ilginç bi site bu:) belki gaza gelir yemek yapmayı öğrenirim...takip ediciim :p

    ReplyDelete
  3. Ellerine sağlık, çok lezzetli gözüküyor.

    ReplyDelete
  4. sibella'cım miss gibi görünüyor;) ayrıca sayfanın bu halide hoş olmuş, tebrikler:D
    güzel 1 hafta diliyorum...

    ReplyDelete
  5. kurabiyelerin çayın yanında ıyı gider ..afiyet olsun..sevgiler.FERHAN

    ReplyDelete
  6. bende zynep e katiliyorum yarismaci arkadaslara basarilar diliyorum :)

    ReplyDelete