29 January, 2008

Beyaz peynirli kekikli scone




Ben bu yemek takimlarimi nasil aldigimi anlatmismiydim size...10 sene kadar once idi sanirim,hatta daha oncesinden bende ceyiz hazirlama takintilari vardi...Kiminle ciksam,acaba bu mu benim beyaz atli prensim diye hayaller kurardim ama diger yandan da yok ben evlenmem,asil ozlemim kendi evimin olmasi derdim...O zamanlar caddede Gordon? diye bir magaza vardi,simdi kapali,baska subesi var mi baska yerde bilemiyorum...Velhasil,ben bu takimi gorunce vuruldum,benim olmali dedim...Sonra indirime girince,artik almak sart olmustu...Annecimi,kardesimi kaldirdim apar topar yarin evlencekmisim ya da tasincakmisim gibi goturuverdim Cadde'ye,hatta kardesim o gun araba kullanirken minik bir kaza gecirmisti...Aldik,sakladik kutularda uzun zaman,sonra annem ben buraya geldikten sonra fark etti ki,catlamaya baslamislar durduklari yerde ve kendi mutfaginda kullanmaya basladi..Ben de tabii artik buraya yerlestigimden,o kadar seyi tasiyamayacagimdan hic sakinca gormedim..En son gittigimde,hatirasi olsun,cileksuyumda kullanayim diye,getirdim bir kac parcasini,catlak falan ama icimi aciyor onlarda yemek,sunum yapmak...

Bu da bir ani idi boyle...Dun aksam annemin ciceklerini ismarladim,cok heyecanliyim,yuzundeki ifadeyi gormeyi cok isterdim...Hic dayanamaz ciceklere...

Dun gece ruyamda oyle guzel denizlerde yuzuyordum ki anlatamam..Berrak,tertemiz Bodrum'da kucukken girdigim denizler gibi...Bir de sirf ben degildim hayatimda en onemli kimler varsa hep bereberdik...Herkes ayri yerlerine dagilmis denizin,ama cok guzeliz...Tersine cikmasin ins...

Bugun kendime odul alarak iki adet sumbul sogani aldim,yari fiyatina inmis M&S'de..Biri lilamsi mavi digeri pembe...Cok severim kendisini,birini tuvalete birini banyoya koydum,kedilerden korumak icin...Bu arada oglusum da benimle beraber yaziyor,miril miril sesler cikartiyor,yerim ben onu...Surtunur de oper,kiyamam...



Tarifime geceyim,scone'u nasil cevirecegimi bilemedim,kurabiye dedim bende...:) Pek yaratici degil mi???....

malzemeler:

  • 175 g un
  • 150 g kahverengi un
  • bir tutam tuz
  • 75 g beyaz peynir,ufalanmis
  • 1 yemek kasigi kekik
  • 15o ml yagsiz sut
  • uzerine surmek icin ekstra sut
  • uzerine serpmek icin toz kirmizi biber

yapilisi:

  • Firini 200 derecede isitmaya baslayin.Unu eleyin,tuzu katin.
  • Beyaz peyniri ufalayin kuru malzemelere katin.Baharatini,sutunu katarak yumusak bir hamur elde edin.Unlu yuzeyde sekillendirin.Uzerlerini sut ile fircalayin ve biberinizi serpin...Afiyet olsun...Tarif The Great Big Cookie Book'dan..

Hepinize iyi haftalar diliyorum,Sevgi ile kalin:) Hep sevildiginizi hissedin dilerim:)


No comments:

Post a Comment