24 January, 2008



Yogurtlu,Kayisili Kurabiyeler

Bugun cok sakin bir gun yasadim,dunku kaosdan sonra..Sanki insanlar birbirlerine soz veriyorlar,ayni anda,ayni tarz seyleri yeme konusunda..Ozellikle de benim,yanliz calistigim gunu seciyorlar...Bugun mesela,yanimda yardim edicek bir arkadas vardi,kimse gelmedi...Ne tuhafsiniz ey gidi musteriler demek istiyorum...Mucadele eden insani gormekten zevk mi aliyorsunuz....

Ocak Ayi sendromu yasiyor herkes..Kimsenin parasi yok...Herkes stres sikinti icinde,o kadar noel alis-verisinden sonra..Ocak 21,en stresli gun secildi bile simdiden...Patron eleman saatlerini azaltiyor...Dune kadar bu elamanlar icinde bende vardim..Dunki kaostan sonra,aninda degisiverdi bu karar...Bu da diger elemanlar arasinda sikinti yaratiyor sanirim....Neden herkes daha az calisiyor da ben degil....Neden bana 1 ay sonra zam yapildi da,benden once gelenlere yapilmadi,neden ben genelde,acil olmadikca pazar gunleri off'um...Neden ben dukkanin ve kasanin anahtarlarini tutuyorum da 4 senedir orda calisan sef degil....Ne yapayim ben demek istiyorum..Bazen bende fazla sorumluluktan daraliyorum ama kendimle de gurur duyuyorum...Kimse benim gibi ruhunu katarak panini yapamiyorsa,sandwici bile zerafet icinde gosteremiyorsa,ben ne yapayim...Neden diye sorana,cunku ben bu isi,Polonyali arkadaslar gibi gecici,sadece pound isareti olarak gormuyorum diyorum..Insanlar inanamiyorlar benim isimi sevdigime..Alisik degiller ki koleje,universiteye gitmis insanin boyle isler yapmasina....Iyiki de gitmisim,babamin kesesine bereket,benim ayricaligim da boyle iste,onlarla ayni cati altinda olsam da....

Bugun kosaraktan otobuse yetistim is cikisi...Nasil kalabalik,gencecik anneler ve bebek arabalari,okuldan yeni cikmis mini ogrenciler kaplamislar otobusu..Bir kac durak sonrasinda,bosaldi biraz neyse ki,bende yerlestim kitabimi okumak uzere,yesil paltolu,sapkali yasli teyzenin yanina...Hemen konusmaya basladi,kitabim neymis,cok ilginc gozukuyormus...(Kite Runner-daha baslardayim,deginecegim muhakkak ilerde)...Her zaman romantik kitaplar okunmazmis falan filan..Ben dedim arada seviyorum,pozitif asiladiklari icin...Maeve Binchy'den falan bansettik,Irlandali oldugu icin teyzem,kitaplardaki yerlerde bulunmus olmaktan buyuk keyif alirmis...Teyzem boyle konustu,konustuk,benim duragim geldi ve bende iniverdim,teyzemle konustuguma memnun olaraktan..Herkes benimle konusuyor bugunlerde...Kimileri de flort ediyor,yaslarindan utanmadan...Kimileri cok guzel seyler soyluyor,genc kadin kalbimle etkilenmeden edemiyorum..Hepsi charmer bu adamlarin yaa...Guluyorum sayelerinde..Sag olsunlar,yoksa cekilmez 8 saat...

Aksam muhabbeti annecim ve babacimla idi uzunca....Annecimin dogum gunu geliyor,supriz yapmak lazim kendisine....Yapacagiz,planda var,en sekerinden....

Bunun disinda,kendimi iyi hissediyorum,ev islerimi duzene koydum ya,rahatim,blogum bile duzene girdi sanki,onca zamanlik daginikliktan sonra...En azindan haftada iki defa yazmak istiyorum...

Bu arada unutmadan,ben neden nergis ve lale buyutemiyorum bahcemde..Her sene ekiyorum,dolu dolu..Ama cogalaraktan neden bana geri donmuyorlar..Alttaki komsu benim kadar kiymet vermiyor bahcesine de,nasil oluyor cikiyor dolu dolu her yil,sinir oluyorum...Herkesin bahcesinde boy gostermeye basladilar da neden benimkinde yoklar...Kardelenlerim bile cikmadi bu sene...Uzuluyorum...Bu sene 30.yas hediyesi bahcemi duzenleyecegim...Kendime sozum bu benim....Citi yapilacak,kapisi yenilenicek,minik bir tahta ev koyucagim ki icine bisikletimi ve bahce malzemelerimi koyayayim...

Tarife geceyim mi artik.....



malzemeler:
  • 175 g un
  • 1 tatli kasigi kabartma tozu
  • 1 tatli kasigi tarcin
  • 1 fincan-75 gr yulaf taneleri-ben kuru uzumlu muslimden kullandim
  • 75 g kahverengi seker-muscovado-
  • 115 g kuru kayisi,ben kuru incir de kattim mini mini kesip
  • 1 yemek kasigi cekilmis findik ya da badem
  • 150 g yogurt
  • 3 yemek kasigi aycicek yagi
  • uzerine serpmek icin yine kahverengi seker (demerara)

Bu tarifi denemek istememin sebebi ilk olarak yumurtamin olmayisi,ikinci olarak da kankimin ben Tr'de iken verdigi Malatya kuru kayisilarini degerlendirmek istememdi,iyiki de denemisim,hem pratik,hem saglikli,hem de guzel kokulu...

Yapilisi:

  1. Firini 190 derecede onceden isitmaya baslayin.Hafifce tepsinizi,kagit olmasin ragmen yaglayin,CO OP marketlerinin yagli kagidindan almayin diye uyarmak isterim...
  2. Unu,kabartma tozunu,tarcini karistirin.
  3. Yogurdu,yagi cirpip,unlu karisima katin..Katica oldugundan isterseniz biraz daha yogurt ekleyin,ben yagsiz sut ekledim,istedigim kivama gelene kadar.16 ader minik topcuk elde edin.
  4. Topcuklari tepsiye dizin,uzerlerini catalla bastirin,kahverengi seker serpin,15-20 dk,kizarana kadar pisirin..Afiyet olsun..

Tarif,The Great Big Cookie Book'dan....

No comments:

Post a Comment