27 March, 2008


Ben bugun bahar temizligi yaptim,kahveye buyurmazmisiniz???

Su an kalbimde oyle bir yumusaklik var ki anlatamam size..Mehmet Aslantug'un vernellenmis havlulari gibi hissediyorum...Kalbim kus gibi,hani biri beni itse bir yerden ucucakmisim gibi...Neden bilemiyorum inanin ki,ozel bir sey yapmadim halbuki,sadece baharladim evimi...Fonda da butun gun klasik fm vardi,melodi yaraticilarinin cogunu bilmesemde,iyice mayistirdi beni..

Once ortadaki beyaz tuylu haliyi cope attim,kesin copculer bana kufur edicek Pzt gunu,hatta almiycaklar onu...Ama olsun,evden cikti ya cok severek aldigim bembeyazken griye donmus,heryere tuy sacan,mikrop yuvasi,ohhhhhh sefam olsun...Ne gerek varmis yani,pislik resmen,nesi var anacimin mis gibi halilarinin,Bulser Hali'den,sil sil bir sey olmaz guzelim Anadou motiflerine...

Sonra kitapligimi indirdim,asagiya tabiri caizse..Neyi ne zaman okudugumu bilemiyorum bazen,unutuyorum,o yuzden ayirdim,okunmuslar,okunucaklar,siirler,arada bakilicak bol fotograflilar gibi...Bir sureligine kitap almamaliyim,okumam gerekenler bir hayli fazla..Yeniden kitap almaya baslayinca zaten bir de kitaplik almaliyim,en saglamindan,zira bu oldukca kiytirik,kediler ustune atliyor,hoppaaaa sallaniyor,dusmelik oluyor...Kendimi de ne kadar seviyorum di mi,kitapligim bile S seklinde:)

Hava da gunesli idi,serindi,mis gibi,actim camlari,gel de evin havasini degistir hava,sen gelmezsen iceri,belli olmaz kanimca evin temizligi...



Kitapligi temizlerken,bir kitabin icinden kardesimin ilk geldiginde bana yazdigi,ben ise giderken,banyoda lavabonun onune biraktigi kart dustu,gunun suprizi olarak,beni o yila getirdi...Nasil da heyecanliydim,kardesim gelicek diye..Sonra da Kelosh'un annesinin bize biraktigi nice tesekkur notlarindan birisi...Cogu bizim buzdolabina yapisik...Guzel gunleri,yapilan fedakarliklarin iyiki de yapildigini hatirlatan notlar...Bunlar nimet degil de nedir ki...Bilemem,sanirim kalbimdeki bu yumusaklik,su an sevgi yogunlugundan kaynaklaniyor:)


Temizlikten sonra yine bos durmadim,kahve yanina mini dilimler yaptim,temizlik sonrasi keyfi icin...Orijinalinde bu mini dilimlerin iki renk gozukmesi gerekiyor,ama ben yine beceremedim,kabim buyuk geldi,fazla yayildi dilimler,ince ve tek renk oldular..Olsun,siz daha guzelini yaparsiniz...

Cikulatali cevizli dilimler:

malzemeler:

  • 50 g ceviz
  • 75 g seker
  • 75 g un,elenmis
  • 75 g tuzsuz tereyagi,irice dilimlenmis

uzeri icin:

  • 25 g tuzsuz tereyagi
  • 75 g su
  • 40 g kakao tozu
  • 115 g seker
  • 1 tatli kasigi vanilya esansi
  • bir tutam tuz
  • 2 yumurta
  • uzerine serpmek icin,pudra sekeri

yapilisi:

  • firini 180 derecede onceden isitmaya baslayin,20 cmlik kare tepsiyi yaglayin.
  • cevizleri,bir kac kasik sekerle blenderdan gecirin.
  • irice bir kasede,cevizleri,kalan sekeri,unu katin birbirine..irice ekmek parcalari cikincaya kadar yagi yedirin karisima.(isterseniz bu islemi blenderda da yapabilirsiniz)
  • bu karisimi tepsinize yayin ve 25 dk pisirin.
  • diger taraftan,yagi,su ile hafif isida eritin,kakao ve sekeri cirpin icine.karisimi isidan alin,vanilya esansini katin.sogumaya birakin..
  • yumurtalari iyice cirpin kakaonun icine.kati karisimin uzerine dokun,yayin...
  • tekrar 20 dk icin firina verin.soguduktan sonra,diktortgen seklinde kesin ve buzdolabinda bekletin..

Afiyet olsun....

yarin yazamazsam iyi haftasonlari diliyorum...

ben yarin sacimi kestiriyorum,yuppieeeeeeeeeeeee...

sevgi ile kalin....

No comments:

Post a Comment