21 January, 2009


dusuk kalorili,sebzeli,hamursuz kish...

orjinal tarife gore bu kishin porsiyonu 215 kalori.dondurabilirsiniz isterseniz.....tabii ben her zamanki gibi astim bunu,zaten kalori sayan bir insan degilim ben..tarif,weight watchers'in kitabindan,kelosh'un teyzesindeyken almistim..senelerdir bu  sayede,gun icerisinde kalorilerini hesaplayarak diete girer kendisi..bu memlekette bir dolu insan var kendisi gibi ve cogu da cok basarili sonuclar almis....kitaptaki tarifler de kilo verenlerin kendi tariflerinin birikiminden....

yag olarak sprey kullanilmis mesela,benim varligindan bile haberim yoktu bu tarife kadar,yagsiz chedar peyniri ve 450 g patates kullanilmis.....benim yagim tereyagi ve zeytinyagi idi,patatesim neredeyse bir kilo idi ve puresini her zamanki yontemimle yaptim,tereyagli ve sutlu....sonuc,benimkinin yuksek kalorili olmasina ragmen oldukca hafifti ve doyurucuydu.....
 

malzemeler:

  • 3 adet degisik renklerde dolmalik biber,ince dogranmis,temizlenmis...
  • 1 adet kirmizi sogan,halka dogranmis
  • 4 adet dorde bolunmus mini sogan(shallot)
  • 4 adet ince dogranmis havuc
  • low fat cooking spray-zeytinyagi,tereyag
  • 450 g patates 1 yumurta
  • ben tabasco sosu kullandim,acili acili
  • 1 yumurta
  • 150 ml yagsiz sut
  • isterseniz bolca,isterseniz  az rendelenmis peynir
  • tuz ve taze cekilmis karabiber
yapilisi:

  • butun sebzeleri firinda en az yirmi dak.yumusayana kadar pisirin..ben biraz kekik ve kuru feslegen koydum, zeytinyagi ile pisirdim cok guzel koktu...
  • bu arada patatesleri haslayin, purelestirin isterseniz sade halde isterseniz biraz yag ve sutle,tuz ve biber ekleyin... 
  • kelepceli kek kalibinizi yaglayin,firin kagidi yayin uzerine.patates purenizi iyice bastirarak yayin kalibiniza..10 dk firinda pisirin...
  • firinlanmis  sebzelerinizi purenizin ustune yayin,bir kapta sutu,yumurtayi cirpin,bu karisimi sebzeler ustune dokun-firindayken,kaliptan birazcik akiyor bu karisim alti cikmali kaliptan-rendelediginiz peyniri uzerine yayin,iyice eriyip,renklesene kadar pisirin...afiyet ve saglikla yiyin....

1 comment:

  1. malzeme çok gibi görünsede yapımı kolaymış.Makarna hastası biri için değişik bir alternatif.

    ReplyDelete