12 March, 2009


mercimekli coban payi.....(lentil shepherds pie)

bu yemegin kiymalisini,blogumu ilk actigim zamanlarda da yapmistim...bakiniz !!!! ne kadar da gariban duruyor fotografi:(  severek yerdim eskiden,severek de pisirmisimdir yiyenler icin...nuala vefat ettiginden beri de pisirmedim,taaki kelosh,okuldaki ahci cok guzel mercimekli,vejeteryan usulunu yapiyor,cok severek yiyoruz cocuklar da buyuklerde diyene kadar....tabii ozel istek uzerine arandi tarif,mercimek diyince zaten akan sular duruyor benim midemde,ve www.riverford.co.uk adli sayfadakindekine karar kilindi...iyi ki de kilinmis....pek sevdik pek...hani gordugunuz yukardaki yemegi,biz iki kisi bir aksamda tukettik acikcasi...

malzemeler:

  • 110 g yesil mercimek
  • 900 g patates
  • 40 g tereyag
  • 3 ymk kasigi zeytinyagi
  • 3-5 yemek kasigi sut
  • 3 adet sogan ya da pirasa ince dogranmis(ben sogan kullandim)
  • 3-4 adet ince dogranmis havuc
  • 2-3 adet parsnip(beyaz,yabani havuc-ben kullanmadim)
  • 250 g mantar
  • 3-4 adet kereviz sapi
  • 2 ymk kasigi salca
  • 1 ymk kasigi soya sosu
  • ince kiyilmis taze biberiye
  • 1 tatli kasigi kekik
  • 1 adet reyhan yapragi
yapilisi:

mercimekleri yumusayana kadar pisirin...patatesleri tuzlu suda haslayin,pure yapin...bu arada sogani,kereviz saplarini,havucu.kullaniyorsaniz yabani havucu yumusayana kadar soteleyin salca ile beraber ....mantarlari,mercimekleri ekleyin,baharatlarini katin,biraz daha pisirip,firin kabina alin....uzerlerine patates puresini ekleyip,tereyagi serpin birazcik...uzeri kizarana kadar 200 dereceli firinda pisirin....

bugun kan testi yaptirmaya gittim,salak doktorum adresini yazmayi unutmus,sonucun nereye gitmesi icin.....dun dylan vete gitti,kisirlastirildi...bizim vete gore beyninde hic bir sorun yokmus..diger vet nasil boyle bir karara varmis scan yapilmadan anlayamadik biz,yapildi denmisti bize teyze tarafindan...teyze de herhalde hastaligindan sasirdi birazcik...cok sukur bir sey olmasin minigimde..zaten bakilinca,kafa titremesinden baska,biraz gorme sorunu disinda birseyi yok ki,gayet aktif ve iyice yerlesti,arsizlasti,simardi da zaten iki gundur...-su memleketteki drlara zaten hic guvenim yoktur benim,karninizda tumor olusumdan sislik olur,hamilemisiniz diye sorarlar menapozunu asmis kadina-

sabahtan beri butun camlari actim,yagmur yagsin,sesi,sihava iceri girsin diye..o kadar karanlik ki,inatla yagmadi...zaten bende camlari kapattim,camlar acik olmadan yapilan temizlige temizlik demem ben...annemden gecmis bir takintidir,yaz kis acar.....

pazar gunu 4 bag kibris ispanagi aldim,3 gun ust uste bol yogurtlu yedim....yine olsa bir uc gun daha yerdim sanirim...ispanagi hep cok sevmisimdir zaten,boregini,bol yogurtlu yemegini.....

benden bu kadar bugunluk...mutlu kalin:)

No comments:

Post a Comment