17 November, 2009


ezogelin corbasi.....

sizi baydi mi benim mercimekli tariflerim artik...beni baymiyor nedense hic,mesela 3 aksamdir yogurtla,mercimek yemegi yiyorum,icinde papatya sehriye var...:) bu aksam son kalanini da sade makarnama sos yapacagim....

ilk defa ezogelin corbasi yaptim...tarifini umit usta'dan almisim,defterime yazmisim cok zaman once...bir kac hafta once denedim,pek begendim ama ha ezogelin,ha mercimek pek bir fark gormedim..sadece blenderdan gecmedi ezogelin...ne guzel adi di mi...ezogelin....

bu arada,asil tarhana corbasi burnumda tutuyor,son tarhanami da bitirmis,annesinin tarhanasina kavusmayi 4 gozle bekleyen bir hatunum:) dun aksam mutfakcini'nde tarhanaya nohut katildigini gordum hayatimda ilk defa,ne kadar harika degil mi...gidince artik annemlere yaparim:)

gecelim tarife...

malzemeler:

  • 2 su bardagi kirmizi mercimek
  • 2 adet sogan
  • 6 dis sarimsak-ben herzamanki gibi kullanmadim-
  • 1 kahve fincani pirinc veya bulgur
  • 1 corba kasigi domates salcasi
  • 1 corba kasigi biber salcasi
  • 1 corba kasigi kuru nane
  • 1 corba kasigi kekik
  • 1 adet limonun suyu
  • 3 l su
  • 100 g margarin(ben zeytinyagi kullandim)
  • yeterince tuz.karabiber ve kirmizi biber
yapilisi:

mercimegi ayiklayip,yikadiktan sonra yrm litre suda haslayin.kopukleri alin.kopukler bitince,piyazlik dogradigimiz( nasil piyazlik dogranir,yrm ay mi???) kuru soganlari,ince kiydigimiz sarimsaklari ve 3 litre suyu ekleyip,pisirmeye baslayalim. 1 su bardagi suda erittigimiz domates ve biber salcasi ile birlikte pirincleri ekleyip,pisirelim.Pirincler pisip de corba katilasinca,tuz karabiber,limon suyu ilave edip,biraz daha kaynatalim.baska bir kapta margarini eritelim,kekik, nane ve kirmizi biberi kizdirip,corbaya ekleyelim...

rengi ile de sonbahara uyum saglayan corbamizi afiyetle icelim,kalbimizi ve midemizi isitalim...sonrasinda da,battaniye alti pozisyonu alip,orgu orelim,film izleyelim:)

yogama gelince,10 gunluk odeme planim yarin bitiyor...oyle guzel bir zamanlama oldu ki,tamda bu hafta 3 gun calismazken...toplam 8 derse girmis oldum 15 gunde,hepsi de sicak yoga idi,daha kolay yapabildigimi dusundum,sanki daha esnek olunuyor ya sicakta...ruhen cok iyi hissediyorum daha simdiden,hani sanki daha sakinledim,oyle cok kufur etmiyorum..belki isten de uzak oldugum icindir bu sakinlik,pozitiflik....devam edicem,Istanbul'a gidene kadar,donuste bakicam,nereye uye olmaliyim diye..zira bu yer,gerebilir maddi acidan,pek asortik bir yer...bakalim,gorucez hep beraber..

sevgiyle kalin....tasinizdan sicacik corbalar,yaninizdan candan insanlar eksik olmasin...

bu arada,birileri bana kitap kurtlarini gondersin lutfen,ben besleyeyim bir sure....baksaniza yapistim kaldim su yandaki kitaplara,nadiren aciyorum sayfalari bu ara...xxx


9 comments:

  1. afiyet olsunnnnnnnnnnnnnnnn.
    (*:*)

    <:))

    ReplyDelete
  2. şu an üşüyen ben böyle bir tabak çorbaya asla hayır demem :)

    ReplyDelete
  3. Kesinlikle çorba zamanı, normalde pek aklımıza gelmeyen çorbalar bu kış bol bol oluyor bizim evde de :))

    ReplyDelete
  4. Mayri'cim saol...

    FP'cim hosgeldin,aynen bende cok isterdim olsun su an diye...

    ReplyDelete
  5. Selam Burcu,ben tarhanayi cok ozledim bu ara nedense...sevgiler..

    ReplyDelete
  6. SIBEL
    YAPTIM YAPTIM NIHAYET OGRENDIM SAYENDE TESEKKUR EDRIM.

    ReplyDelete
  7. dedim ben sana cok kolay diye:) bundan sonra bir olu degisik linklerine tiklariz artik:0) optum...cok bilgim yok blog konusunda ama yapabiecegim birsey varsa,her zaman yrdm ederim..xx

    ReplyDelete
  8. ben hiç bayılmadım valla en sevdiğim çorbalardan :))

    ReplyDelete
  9. :) saol eda'cim bu blogda o kadar mercimekli tarif oluyor ki,bazen bayiyormuyum acaba diyorum...xx

    ReplyDelete