12 March, 2010


annemin kapuskasi:)

hepimizin annelerinin elinde vardir bir sihir degil mi?..en basit yemekle,en sadesinden hazirlanmis sofra,solene donmez mi o ellerle...

bizim evde cogunlukla bilindik yemekler pisiriir ben kendimi bildim bileli,benim annem bir cok yemek blogu sahibesinin annesi gibi degisik tarifler denemedi her toplantisinda,zaten oyle kekti,borekti bilmem ne hic sevmezdi ..hos 4 cocuk buyuturken,keke borege nasil sira gelirdi ki..zaten ben buyudum,evin kucuk annesi oldum,temizlik ve mutfak islerinden hic eksik kalmadim,ama bende oyle asortik tarifler denemedim buraya gelene kadar acikcasi,cunku vaktim yoktu,ruh daralmasindan gelisti bende yemek yapma,kek,borek,ekmek deneme..buraya gelene kadar en basitinden ispanakli borek ve de kek yapardim..hee bir de patates salatasi...

annem hala sevmez boyle seyler yapmayi ama cok lezzetli ev yemekleri yapar..oyle kitap mitap da karistirmaz,gordukleri,duyduklari birlesiverir tencerede,konar onumuze..her seferinde de ne guzel olur....

ustte gordugunuz annemin etli dolmasi..cocukken en sevdigimiz yemeklerden biriydi..yogurtla,ama ben illa ayirirdim biberlerini aci geliyor diye..baktim bizim ufaklik da ayni seyi yapiyor(simdi kazik kadar olan erkek kardesim),anisko ona bibersiz yapmaya basladi...hala gozume getirebiliyorum kardesimin istahini,daha da kucukken boynuna tavayi yaklastirirken,fark etmedigim sicakliginin hafiften nasil boynunu yaktigini..sozde pirinclerin yere dokulmesini engelliycem onu yedirirken,daha ortaokul aklimla...neyseki gecti sonra iz falan kalmadi yakisiklimin boynunda...

bu arada ilk fotograf cok kotu ve zevksiz bir fotograf olmus..guzelim bakirin guzelligin icine etmisim o isikla...maksat paylasmak olsun degil mi,illa en guzelinden mi fotograflar cekilmeli,ya da en asortiginden mi sofralar kurulmali bloglarda...


kapuska da varligini unuttugum yemeklerden biriydi acikcasi,annem yapana kadar yine..yemesem ne kadar sevmis oldugumu bile hatirlamazdim herhalde...bakin nasil yapmis yuruyen cilegimiz,annemiz...

malzemeler:

  • 2 orta boy sogan,kup kup dogranmis
  • yrm top,ince ince dogranmis beyaz lahana
  • 3 ymk kasigi misir ozu yagi
  • 2 ymk kasigi salca arzuya gore
  • karabiber,kirmizi biber
  • arzuya gore kiyma ya da kusbasi(biz etsiz yaptigimiz icin o sizin olcunuze kalmis)
  • 1 kahve fincani pirinc
  • 1 adet kup kup dogranmis havuc
  • bir tutam tuz
yapilisi:

sogani yagda kavurun,salcanizi ekleyin..yikadiginiz,ince dogranmis lahananizi ustune katin,soyle bir cevirin,pirinci ve havucu katin.yemegin yarisina gelecek kadar su ekleyin,baharatlarinizi katin..yrm saatte pisiyormus....afiyetle sicak sicak yiyin...

bu pazar burda anneler gunu...butun annelerin anneler gunu kutlu olsun...hayirli evlatlari,onlara her gun anneler gunuymus gibi davransin dilerim...annesi olmayanlarin da bugunde,kalplerinde huzur olsun,annelerinin anilari hep tazecik kalsin...

4 comments:

  1. pek sevmesem de kapuska lezzetli duruyor, ellerinize sağlık. ama benim canım dolma çekti şimdi. ayrıca ilk fotoğraf hiç te kötü değil, çok doğal...

    ReplyDelete
  2. merhaba:))

    ReplyDelete
  3. nefis görunuyor, ellerine saglik annenin

    ReplyDelete
  4. emel'cim hosgeldin,tesekkur ederim...kapuska herkesin zevki degil ne yazik ki:(

    hosgeldin kirpicim,uzun zaman oldu....

    ella'cim sagol,guzeldi gercekten..

    ReplyDelete