10 May, 2010


Ablamin acili ezmesi...

en pratiginden bir tarif size...kraker uzerine surebiliceginiz,etli yemeklerin yanina servis edebilceginiz,kahvaltilik olarak sofraya koyabiliceginiz...

maksat degisiklik olsun,sofraya renk katsin degil mi?

malzemeler:

  • 2 dilim bayat ekmek ici
  • 2 dis sarimsak,arzuya gore arttirabilirsiniz
  • yaklasik 3-4 ymk kasigi zeytinyagi
  • 1 orta boy domates rendesi
  • 4 ymk kasigi domates salcasi,isterseniz ablam gibi iki kasigini kurutulmus domates salcasindan kullanabilirsiniz
  • yrm bardak ince dovulmus ceviz
  • 100 g ufalanmis beyaz peynir
  • tuz,kirmizi biber,kara biber
hepsini birbirine katiyorsunuz ve nasil isterseniz oyle yiyorsunuz...tuzlu kraker ustune surup,uzerini zeytin ve tursu ile suslerseniz pek hos olurmus...




ablama gittigim gunler,bana okul cikisinda eve geldigimiz zamanlari hatirlatiyor nedense...yas itibari ile fark,simdi isten geliyorum..annemin misafirleri olurdu,gunleri falan..klasik menusu vardi,kisir,patates salatasi,borek vs,klasik seyler..ama o patates salatasi nasil bir salata ise,hala tadini agzimda hissedebiliyorum,uzerine nasil da bolca ketcap doktugumu:)

crs aksami ben borek yapmayi deneyecegim,ablamin onerdigi yufka ile..onun boreklerinde,hic de tuhaf gelmiyor buranin yufkasi..bakalim benimkinde nasil olucak?

bunun disinda iyiyim sanirim,kalbim gogsum arasinda daralmis gibi bu aksam...kafam da karman corman,midem burnumda sanki,agrisi beni sinir ediyor,o kadar ilac ictigim halde..nerdeyim,ne yapmaliyim,karar veremedigim,karar verip de uygulamak icin dogru zaman mi diye emin olamadigim bir donemdeyim...o yuzden salak salak bakiniyorum tv'ye,jo malone nasil basarili olmus,hayalini nasil gerceklestirmis diye..onun gibi ornekleri gorunce,hersey mumkun gibi geliyor...

birileri,sihirli bir degnek degdirse,ya da peri tozu serpse olmaz mi?

12 comments:

  1. Canim abalnin ellerine saglik size de afiyetler olsun nefis görünüyor.

    ReplyDelete
  2. saol gulcan'cim...cokca yapicagim seyler arasina girdi bile:0)

    ReplyDelete
  3. sayfanizi cok begendim ozellikle de annenizle ilgili yazdiklarinizi sevgiler

    ReplyDelete
  4. Emel.hosgeldin,tesekkur ederim..annem benim canimmmm...nasil guzel yazamam hakkinda..

    ReplyDelete
  5. Acı yemem yiyemem ama anneler günü adına annenin anneler gününü kutlarım Sibel'im mucxx

    ReplyDelete
  6. eda'cimm cok saol...cok naziksin sen...aciyi yiyemedigin icin uzuldum demek isterim cunku ben acisiz bir hayat dusunemiyorum,tabii ki dozajinda...ama olsun,saglik en onemlisi..sevgiler..xxx

    ReplyDelete
  7. meze insanı olarak nasıl da benlik bir tarif..

    ReplyDelete
  8. bak buna meze demek hic aklima gelmemisti seyhancim ya:)

    ReplyDelete
  9. Acıyla aram iyidir.
    Bunu hiç denememiştim..
    İlk fırsatta deneyeceğim..
    Güzel olacağından eminim..
    Zeytinyağı ve ceviz olayı bitirmiştir zaten ;)
    Sevgilerimle xxxx

    ReplyDelete
  10. kurutulmus domates salcasi ile daha guzel oluyormus dedi abla,sevgiler

    ReplyDelete
  11. ooyy oy oy harika... afiyet olmustur eminim...
    duy

    ReplyDelete