13 June, 2010

Cok ama cok cikolatali kek



karsima cikan her cikulatali,cok cikulatali tarifleri denemeliyim ben sanirim...sonra da hepsini,orgasmic bulmaliyim,ove ove insanlara anlatmaliyim,ille de yemeliler demeliyim...

bu kek de,karsima,2006 Mart,Olive dergisinden cikti.hic atamam dergilerimi,geri doner doner bakarim,bir gun gelir birisinin yapilma sirasi ne de olsa...

bu kek,sekiz kisilik diyor dergi,ben sanirim on kisiyi besledim,arkadasimin dogum gununde...yapilisi yarim saat,pisirmesi tami tamina 1,5 saat...

icinde muscovado sekeri var..kahverengi seker,ama daha yumusakca,malzemelerle daha cabuk karisan,karisinca da kokusu ve rengi ile tahini andiran,nemlice bir seker...tadini ve rengini,seker kamisi suyundan aliyormus hatta viski yapminda bile kullanilabilirmis diyor ansiklopedimiz..tabii ki yok bulamam diyorsaniz,kahverengi seker kullanabilirsiniz...

diger taraftan, bu tarifte kullanilan,bizim oralarda kolay bulunur mu bilmedigim,kendi kendine kabaran un var.yok kullanmak diyorsaniz,unun icine,bir paket kabartma tozu ekliyorsunuz....


cok cikulata var ya bu kekin icinde,hem de en siyahindan...en iyisinden alirim diyorsaniz,buyurun,green black organic,en sevdigim cikulata,ozellikle siyahi,her gun yiyebilirim ama gel gor ki,pisirmeye gelince kiyamiyorum ve yerine,super marketlerin,kendi markalarindan aliyorum..bunun icin de sainsburys'in en ucuz siyah cikulatasindan aldim,cunku fazladan uzerine eritmek icin de kullandim...ve bu fiyat farki ile beni hayal kirikligina ugratmadi,inetrenetteki yorumlara bakinca da,bir cok insanin benimle ayni fikirde oldugunu gordum...nerde £1.50,nerde 27 penny yani...hele ki eriyip,karisicaksa...

daha fazla konusmadan tarife geciyorum...

malzemeler:

  • 250 gr tereyagi
  • 300 g kahverengi seker
  • 5 yumurta
  • toplam 200 g un(sade unsa tamami,bir paket kabartma tozu)
  • 200 g erimis siyah cikulata
  • 100 g damla cikulata

yapilisi:

Firini 160 derecede isitin ve 20 cmlik bir kalibinizi yaglayip,firin kagidi serin kekiniz kolay ciksin diye..

sekeri ve yagi iyice cirpin,birer birer yumurtalari katin ve birer kasik olcuyle yavastan unu katin...en sonunda,erimis cikulatanizi,ununuzu ve damla cikulatanizi ekleyin ve kabiniza bosaltip,firina verin...bir bucuk saat,bicaginiz temiz cikana kadar pisirin...

isterseniz uzerine de 200 g cikulata eritebilirsiniz ben mari usulu ya da mikrodalgada...mikrodalgada eriticekseniz,birer dakika arayla,yavas yavas eritin,birden eritirseniz cikulataniz yanar,tecrubemden soyluyorum:)

gordugunuz gibi,yine uzerinden,kenarindan catlaklik eksik olmadi...uzerine de hindistan cevizi ekledim,arkadasim cok seviyor diye:)

Almodovar'in tum filmlerini sevicem ben sanirim,renlerinden dolayi...cizgi film izlemekten bikmayacagim ve tum millenyum serisini okuyacagim...ikincisi de cok heyecanli..hemen filmi de izlenmeli...ve ucuncusu hemen elime ulasmali...

cikulatali kek tadina bir hafta diliyorum,bolca sukrettigimiz,takdir ettigimiz bir hafta olsun dilerim...

bence fotograflar,boyle bir kek icin,cok kotu cok....:(

7 comments:

  1. bu çukulatalı tarif nasıl bir şeydir, ağzım sulandı bir çukulata delisi olarak :))

    ReplyDelete
  2. evet burcu'cum bu kek kesinlikle bizim gibi cikulata delileri icin...

    ReplyDelete
  3. Ayıp kanki ya ben su son günlerimde biraz kontrollü olayım da kilo almayayım diyorum sen beni cildirttan bol cikolatali tarif veriyorsun. Yazik degilmi bana!!!!

    ReplyDelete
  4. yani ekrana yapıştım diyorum o minik çikolata parçalarından alasım geldi :)

    ReplyDelete
  5. kankim benim,hosgeldin:)kiyamam ben sana...soyle bir kekten bir ince dilim yesen,berk de memnun olur bence:)sonra da sahile yuruyuse,yerlesmeden kaloriler:)

    ceyda.cok sekersin..keske oyle bir imkanimiz olsa degil mi,ekrandan tadina baksak:)belki gelistirirler blogger'i yakin cagda:)

    ReplyDelete
  6. şok güzel gözüküyorda ama ben sadece yemesini beceriyorum , böyle seyler yapamıyorum :(
    ellerinize saglık

    ReplyDelete
  7. bu hayat gecmez boyle,tesekkur ederim:) eminim istersen yapabilirsin,o kadar da zor degil kek yapmak:)

    ReplyDelete