28 February, 2011


Salmon Fish Cake...Somonlu,Patates Pureli Topcuk


Buralarda cok severek yenen fishcake'e daha uygun bir isim bulamadim acikcasi.Balik mucveri desem olmaz,balik keki desem hic olmaz cunku bizim bildigimiz keklerle hic alakasi yok.

Cocuklar pek severek yer bunu,buyuklerde...Baligi kocaman halde yiyemiycek olanlara,vitaminini boyle gizliden saklidan verebilirsiniz mesela.

Bunun disinda bir de fishfingers var.Bunu yapmaya,denemeye hic niyetim yok,sevdigim guvendigim markayi alir,firina verir kullanirim hic cekinmeden.Bizim dukkanda da sandwicini yapariz bunun,oyle cok sevilir,satilir ki,hemde kocaman insanlar tarafindan..

Fich cake yapasim,gecen gunku Come,Dine with me'i izlerken geldi..Ki ordaki adam icine,karides ve yengec katmis,once kucuk firin kaplarinda benmari usulu pisirmis,servis etmeden kizartmisti.

Benim sectigim tarif,Jamie Oliver'a ait.Evde bulunan malzemelerle olsun,cok masrafli olmasin istedim.J'cim imdada yetisti:)

malzemeler:

  • 300 g patates
  • 100 g somon fileti,temizlenmis
  • kucuk bir avuc maydonoz
  • 1 yumurta
  • 1 limon
  • 1 ymk kasigi un+biraz fazlasi da banmak icin

  • Bir tencere tuzlu suyu kaynamaya getirin.Soydugunuz patatesleri suya atin.
  • Somon filetinizi yaga banin,uzerine tuz,biber katin.
  • Patatesleriniz pismeye yaklasmisken,somonu aluminyum folyoya sarip,kevgirin ustune koyup,balikli kevgiri kaynamakta olan patatesli suyun uzerine koyun,somon buharda pisicek bu sekilde,hafif hafif,8-10 dk.
  • Baligi kevgirden cikartin,patatesleri suzun.
  • Maydonozlari kiyin,patatesleri purelestirin.Patatesler sogudugunda,baligi kucuk parcalara ayirip,1 ymk kasigi un ile,patateslerin icine katin.
  • yumurtayi,limon kabugunu,maydonozu,tuzu biberi bu karisima ekleyerek,iyice birbirine yedirin.
  • 1 saat dolapta dinlendirin.
  • Avuc iciniz kadar,basilmis,duz topcuklar yapin,kizartmaya baslamadan once una banin ve kizgin,az yagda,rengi degisene kadar kizartin,enfes bir salata ustu servis yapin..Orjinal tarifte 4 adet cikmaliydi,ben 6 adet cikarttim,bereketli idi sanirim benim malzemem:)
Iyi olun,sevgiyle kalin.Dilerim bahari mujdeleyen Mart ayi herkese iyi davranir.

No comments:

Post a Comment