06 March, 2011

Hint yemekleri


Hint yemekleri, kumaslari ve renkleri askina....Madras soslu tavuk ve raita

Nasil seviyorum ben Hint mutfagini anlatamam size..O renkler,kokular beni benden aliyor.Sabahin kor vaktinde,yururken sokaklarda,Hint yemegi pisiriyorsa birileri,inanin ki o saatte bile cekici geliyor bana o kokular,naan'imi alip,kurulabilirim sofralarina hic cekinmeden,banabilirim soslarina...Vegeteryanlar icinde cok cekici bence bu mutfak,en kiytirigindan patatatesi bile muhtesem bir tada donusturebilirler onca baharatla...

Raita,Cacik,bildigimiz cacik,isterseniz yogurt salatasi da diyebilirsiniz,zira ne isterseniz katabilirmissiniz icine.O kadar baharatli yemegi tuketirken,yanina serinlik versin,hazmetmeyi kolaylastirsin diye sunulan.Ne kadar cesidi varmis megerse.Bu da, yemegin de bir nevi hayal gucunun eseri oldugunun kaniti degil mi?


Sibel usulu,kirmizi lahanali raita'yi denemek isterseniz:

  • 250 g yogurt
  • yrm salatalik,kabugu ile rendelenmis,suyu iyice suzulmus
  • 1 avuc ince kiyilmis nane
  • bir tutam tuz
  • isterseniz pul biber
  • renk versin diye 1-2 yaprak ince kiyilmis kirmizi lahana
butun malzeme karistirilir,afiyetle yenilir,icinizi ferahlatir.

Gelelim en basitinden Hint yemegi nasil yapilir konusuna.Marketlerde bir dolu hazir sos var artik,kimi seflerin bile cekinmeden kullandigi..Iste benim de,patronumdan aldigim cesaretle kullandigim,daha once sozunu ettigim Pataks soslari.Benimki goruldugu uzere Madras.

Hazir bir sos kullaniyorum diye,hazirlik kolaylasmiyor tabii ki.Tavuk kesilicek(tabii canlisi degil:)),sebzeler dogranicak,tabii ki sogan kiyilicak ya da irice dogranicak.Sogan dogramaktan hala nefret ediyorum ben bu arada.

Velhasil bu sosu,salca yerine kullaniyoruz,ama bunun yaninda ya domates salcasi ya da konserve domates kullaniyoruz biz.

Ortaya da yukardaki cikiyor iste.Deger mi telefonu kaldirip da siparis vermeye cogu zaman bu kadar koku ile daha yakindan hasir nesir olmak varken.

Cok basit degil mi,temel pisirme taktiklerini bildikten sonra,hepimiz harikalar yaratabiliriz aslinda.

Papadomlari ya da naan'i yapicak kadar da usta degilim henuz ne yazik ki:)

Yukarida gordugunuz de benim sebzeli versiyonum,suyunu biraz fazla kacirmisim.

Pilaviniza karanfil ve kakule koyarsaniz,pisman olmazsiniz derim her zaman.

Katre-i Matem'i okuyorum bu aralar.Icine girmekte zorlandigim bir kitap oldu nedense ama bir turlu yarida birakmak istemedigim.Ortalarina geldim sayilir,bakin ne cikti ortasindan:

"tefekkur kalbin kandilidir;o giderse kalp icin isik yok demektir.Ariflerin kalpleri ve sirlari,nurlarin dogdugu yerdir.Seni birisi hak ettigin sekilde ovdugunde,,sende o hali sana veren Allah'i ovmeye basla ki ariflerden olasin.Her varlikta Allah'i gor,her varligi Allah suretinde gor.
Bir gulun kesretinde ve bir lalenin vahdetinde Allah ile ol"


Bir de 178. sayfa var yazilmalik,okunmalik,ders alinmalik aslinda.Onu da sizin merakiniza birakiyorum...

Nisan'i dort gozle beklerken ben,harika,kolay,cok cabuk gecen bir hafta diliyorum.






4 comments:

  1. Hint mutfağı en sevdiğim mutfaklardandır özellikle baharatların kokusu beni mest eder. Ellerine sağlık canım çok güzel olmuşlar.

    ReplyDelete
  2. Handan'cim aynen benimde..Ben kadinlarina,takilarina,hizmalarina da inanilmaz hayranim.O kadar fakirlik icinde,bu kadar stil sahibi olmak sanki sadece onlara ozgu.tabii ki o kadar fakirlikte,bu kadar cesit yemek yaratabilmekte..bir gun oralara yolumun dusmesi icin oyle dua ediyorum ki.

    ReplyDelete
  3. Sibel'im, Hint yemekleri Ingiltere'de guzel, hatta nefis :) Ama Hindistan'a gidince aci ve baharattan agzina pek alamiyorsun. Biz 3 arkadas yiyememistik. Papadum ve meyve yiyebildik. Otelin Cin lokantasini zengin ettik :) Onun disindakiler bizim yiyebilecegimiz sekilde degildi ne yazik ki. Ama ne zaman Ingiltere'de yasamaya basladim ve Hint, Pakistan yemegi yedim. Onlari hep sevdim :) Aci olani bile Hindistan'daki kadar degil. Nohut onu bulsam Pacoras yapacagim ben de :(

    ReplyDelete
  4. Berceste'm ben senin Hindistan anilarina hayranim,supersin..ben yiyemesem cok uzulurum gidince.bugun patronumla snein tecrubeni konustuk da,zaten bazi cesitleri,ingilizlerin tamak tadina uygun olsun diye yaratilmis,fazla baharatli kaldiramadiklarindan sanirim,zaten ingiliz mutfagi ne kadar sade,insanlar ne kadar sIkICiIyemekler yer bilirsin.70LERDE 4 fazla kori cesidi yokmus diyor Ang,zamanla cesitleniyor hersey demek ki...

    ReplyDelete