10 March, 2011

Ispanakli,mantarli krep


Krepler,pancakeler olmasa,boyle haftalar cekilmez olur...

Neredeyse haftasonu.Ben artik haftasonlari icin yasayan bir insanim,gun sayan.Isimi sevmedigimden degil,oyle minnettarim ki yorgunluguma ragmen,tarif bile edilemez.Haftasonlari asiri sosyalligimden de degil kendisini ozlemle bekleyisim,sadece,ozellikle bu ay, gunleri sayiyorum ben,Nisan'i,bereketini dort gozle bekliyorum.

Bu hafta,ayin sekizinde hem kadinlar gunuydu hemde pancake gunu.Ertesi gun de sigarayi birakma gunu ve ben inadina yaparmisim gibi sigara icmeye basladim.Tamamen hicbir zaman birakamadim zaten, keyif iciciligimi birakmak nedense hic isime gelmiyor,sigara icme istegimin,kontrolum altinda olmasi beni oldukca da gururlandiriyor acikcasi.

Bunun disinda,yine insanlari anlayamadigim bir haftaydi,kopek boklu kaldirimlardan gecerek gittim otobus duragima,kirli onlugu kirliye atmak istedim diye,saygisizlik gordum ve bir daha is yerinde cok ince gorup,dusunmemeye yemin ettim,kokaini genclere seker gibi satan ureticilere lanet ettim..Ne hali varsa gorsun artik insanlar,ben tek basima mi guzellestiricem bulundugum ortami.

Velhasil bu kadar giciklik icinde,yedigim kreplere,tamamen yagsiz pirasali patates corbama,mumlarima,sicacik evime,sagligima sukurler olsun.


Yeni krep tavami ilk kez kullandim buyuk bir heyecanla,mutfaga birseyler almayi cok seviyorum ve isteklerim hic bitmiyor.

Artik krep yapmayi bilmeyenimiz yoktur sanirim,ben artik ezbere yapiyorum,hos kimi zaman ne kadar ince yapmaya calissam da,kalinca olabiliyorlar ama,biraz nutella ya da biraz limon suyu ve sekerle,kalinligin bir onemi kalmiyor:)

Bu arada bizim kendi capimizda gelistirdigimiz gelenek de,krepleri yaparken,ilkini hemen mideye goturmek,yukarida gordukleriniz de aksamin ilk krebi idi:) starterimiz:) Limon suyu ve seker oyle yakisiyor ki...Kanimca,tatli en cok acken zevkle yeniyor,bu,nadir konularda anneme cektigimin kaniti bu arada:)

Ana yemek olarak ise,ispanakli mantarli krep vardi.Bol besamel soslu,uzerine erimis peynirli.

Tarifi,burdan,esinlenerek yaptim.Olcusuz yaptigim icin,sadece kullandigim malzemeleri yaziyorum.

ispanakli,mantarli krep:

krep icin:

  • un
  • 1 yumurta
  • bir tutam tuz
  • bu karisimi,boza kivamina getiricek kadar sut(tamamen yagsiz)
ici icin:

  • 1 paket,hazir yikanmis,temizlenmis bebek ispanak
  • 1 kirmizi sogan
  • 1 paket mantar,kucuk dogranmis.
  • tuz,taze sekilmis karabiber,toz muskat
Mornay sosu icin:

Mornay Sos,besamel sosu,rendelenmis peynir katilmis hali,bu da aklima yazidgim nadir tariflerden birisi,oyle ise yariyor ki.

  • 2 ymk kasigi tereyag
  • 2 ymk kasigi un
  • 1,5 kupa sicak sut
  • 1 kupa rendelenmis peynir,hangisi uygunsa(orjinalinde permesan ve gravyer kullaniliyormus)
  • tuz,karabiber,kirmizi toz biber ve tabii ki toz muskat
  • Kreplerin ustune serpmek icin fazladan peynir
Yapilisi:

Krep malzemeleri karistirilip,sicak tavada 1er kepce olcu halinde dokulerek kizartilir.

Ispanak,mantar,sogan kavrulur,suzgece alinir bir sure,cunku mantar ve ispanak her zaman su verir,islak olursa krepe iyi gelmez...

Yag eritilir,un kavrulur,sicak sut eklenerek iyice cirpilir,puturcukler olursa tel suzgecten gecirilir.(ki olursa lutfen sinirlenmeyin ya da benim gibi oturup aglamayin,cunku senelerce pisiren insanlar bile puturcukler yapabiliyor)

Sosunuz,kek hamurundan sivi bir kivamda olmali,pistikten sonra peyniri katilir,mis gibi yayilir icine.

Krepler acilir,icine ispanakli karisim katilir,rulo yapilir,uzerine sos dokulur ve peynir serpilip firina verilir.Uzerleri kizarana kadar pisirilir.

Benim sosum fazla geldi,onun icin super bir planim var.

Kendinize iyi bakin:) Super bir Cuma ardindan,super bir haftasonu olsun...

No comments:

Post a Comment