10 April, 2011

izledim:My name is Khan



Oyle her film icin post yazmam ben bilirsiniz.Yaziyorsam ruhuma dokundugu icin ya da ruhumu oksadigi icindir paylasmam.

My name is Khan,unutamayacagim filmlerden biri oldu acikcasi,tavsiye uzerine izleyip de,edenin varligina bir kere daha sukrettim.

Zaten ben Bollywood filmlerini cok seviyorum,renk,karakter,kiyafetler,muzikler en sacmasini izlesem bile ben cezb ediyor ama bu film beni,bizi mest etti.

Yeri geldi cok agladik,yeri geldi cok gulduk.

Keske boyle daha cok filmler yapilsa,insanliga ders olsa dedik.Korku filmleri yerine,guzellikleri gostericek,hatirlaticak daha cok sey yapilsa olmaz mi sanki.

Bu filmdeki ana karakter,Khan,ileri derecede otistik bir Musluman.Annesinin inanilmaz destegi ve sevgisi ile otistikligine ragmen,inanilmaz zekasi ve becerikligi fark ediliyor ve koyun en profosorunun eline teslim edilip gelismesine sebeb olunuyor.

Aradan yillar geciyor,anne ve Khan'in ozel iliskisine dayanamayan kardes Amerika'ya goc ediyor,orada evleniyor ve annenin vefati ile Khan'in da Amerika'ya gitmesi gerekiyor.

Amerika'da Khan degisirken,gelisirken 9/11 olaylari oluyor ve olaylar bundan sonra gelisiyor,acikcasi pek beklenmedik bir sekilde.

Bir yerinde Khan diyor ki,tarih M.O,M.S olarak ele alinirdi,artik 9/11 oncesi/sonrasi olarak da ele alinir oldu.Cunku o gunden sonra insanlikta cok seyler degisti,onyargilar daha da cogaldi.

Velhasil bu filmde,ask var,insanlik var,bir nevi mucize var,aklina koydugunu,sartlar ne olursa olsun yapabilme var.Iyi hissetmek,pozitif hissetmek istiyorsaniz,biraz sirinlik,biraz renk katayim diyorsaniz bir aksam ustunuze,sevgiyle tavsiye ediyorum ben.Forest Gump,My name is Sam'i sevdiyseniz,eminim bunu da seviceksiniz.

Kedili kolyemle cok mutluyum ben bugun:)Cimler uzerindeydim bugun,ondandir bu keyfim sanirim:)

Iyi haftalar olsun..


No comments:

Post a Comment