18 June, 2011


Gormemisin biberiyesi olmus...

Iki tarif ust uste biberiyeli yapivermis.O kadar ki buyuk icimdeki biberiye aski.Ama bu aralar kullanmiyorum,cunku boyle kullanmaya devam edersem yavrucagim hic buyumiycek.Halbuki ben onun kocaman bir agaccik olmasini istiyorum:)

Ilk yedigim ev ekmegi bizim koyumuzde pismisti.ben cok kucuktum o zaman,ananeme gittigimiz yazlardan biriydi,o zamanlar ananemin evi,denize cok yakindi ve kucucuk,bakimsiz,eski bir koy evi idi.Neredeyse her odada,mutfak da dahil,guzel ortulu divanlar vardi.Evin disinda camasir yikanirdi koca legende,hatta sular kesililince cesmeye giderdi bulasiklar.Basma etek giyer,basimiza yukardaki gibi yemeniler takardik dedemizden cekindigimiz icin,bakir gugumle cesmeden su tasirdik.Guzeldi o gunler cok,temizdi,kalabalikti.Bir dolu kuzendik her yaz o evde toplanan,teyzemler o kalabalikla nasil basa cikarlardi bilemiyorum.Bi de biz kucuk boylarla findik toplardik,sarki soyleye soyleye,kahkaha ata ata.

Ev yapimi ekmekler bana o gunleri hatirlatiyor hep.Yuvarlak,neredeyse kara bir tepside pisirilirdi ekmek,kocaman.Uzeri de kararirdi zaten,sicacik firindan ciktiginda uzerine ananemin yaptigi tereyagindan surerdik,nasil da erirdi.Firin yuvarlakti,kapisi kopcali,yerde dururdu...


Hayatin beni fazlaca yogurdugunu hissettigim gunlerden birinde girdim mutfaga gecen hafta,sanirim Pazardi.Istedim ki,icimdeki kirginlik,kizginlik,yorgunluk,hircinlik ben yogurdukca cikiversin ruhumdan.Ekmegi yogurdukca cikiverdi sanki,ama hep geri gelir oldu bu aralar.Halbuki hayat beni yogururken kendi istedigi sekle soksun istemiyorum ben benim ekmeklerimi sekillendirdigim gibi,istiyorum ki ikimiz birlik olup soyle guzel bir kalp sekli verelim hem bana,hem hayata,hem cevremizdekilere.Sadece hamurun esnekligi katilsin ruhuma istiyorum,hani rahat,yumusak,oyle herseyi gormeyen.Ama sanki ben daha cok ugrastikca hersey yamuk yumuk oluveriyor,bir taraf sisiyor,bir taraf iniyor,bir tarafta bir delik aciliyor.Ve bu sekilsizlik beni yoruyor bu aralar cok.


Sabah 5,5 da uyandim alarmsiz,saate baktim,panik oldum,ise gec kaldim sandim.Hatirlatan olmasa Cumartesi oldugunu,kalkip ise gidecegim:) Sonrasinda uyuya kalinca tekrardan, oyle sinir bozucu ruyalar gordum ki,sanki gercektiler,yogaya gitmek uzere kalktigimda tekrardan,sarhos gibiydim dunya kadar alkolu tuketmiscesine,halbuki bi yudum bile alkol almadim ben.

Yoga'da son 15 dk.yaptigimiz rahatlama esnasinda kapali gozleri dolu olan,gozlerinden yas gelen tek insan bendim sanirim,sonrasinda tuvalete gidip de gozyaslarina bogulan.

Bu haller iyi degil,havalar diyesim geliyor,period donemi diyesim geliyor ama acaba daha mi fazlasi var diye merak ettirmiyor degil beni.

Havalar demisken,oyle gri ki,sanirim ne kadar inkar etsek de kimimizde bu griligin etkisi oldukca buyuk,kemiklerimin usudugunu,surekli islak oldugumu hissediyorum her ne kadar yaz yagmurunu cok sevsem de.Hos,sonrasinda acan gecici gunes oyle guzel ki.


Biberiyeli ekmek,ilk yaptigim ekmek, seneler once baking kursuna gittigimde yapmistik,iste ben o zaman asik olmustum bu ekmege.

Bu sefer denedigim orjinal tarifte adacayi(sage) kullanilmis biberiye yerine,adacayli ekmek mi olur,adacayi en guzel caya gider,ben zaten biberiyeyi tek gecerim diye dusundugumden tabii ki biberiye kullandim:)

Tarif "the complete book of bread and bread machines" adli en sevdigim kitaplarimdan birinden.Bu tarif,ekmek makinesi ile yapilmis,ben malzemelerimi degistirip,olcuyu ayni kilip,makinesiz yaptim tabii.Sanirim ben hep ekmek makinesine karsi olacagim:)


Zeytinli,biberiyeli,soganli ekmek icin malzemeler:

  • 210 ml su
  • 1 ymk kasigi zeytinyagi
  • 350 g un,yarisi tam bugday unu tercihimce
  • yrm tatli kasigi tuz
  • 1 tatli kasigi seker
  • 5ml cabuk maya(1 paket)
  • 1 ymk kasigi taze adacayi/biberiye(ben tabii ki daha comerttim)
  • 1 ymk kasigi ince dogranmis kirmizi sogan
  • arzuma gore zeytin,bir kismi incecik parcalanmis hamur icine katmak icin,bir kismi uzerini suslemek icin butun zeytin
Goruntuyu tamamlamak icin,uzerine:

  • 2 ymk kasigi zeytinyagi
  • yrm kirmizi sogan ince dogranmis
  • 5 adet taze adacayi yapragi/1 kucuk dal biberiyenin yapraklari serpilmek uzere
  • 2 tatli kasigi iri deniz tuzu
  • taze cekilmis karabiber

Yapilisi:

  • Unu,tuzu sekeri birbirine katip,suyu ekleyin,ortada bir bosluk yapip,mayanizi katin.Yogurmaya baslayin.Ne kadar yogurursaniz o kadar iyidir,hem ruhunuza,hem ekmeginize:)
  • Yogurduktan sonra dinlenmeye birakin,uzerine yaglanmis folyo ile kapatin.Bu esnada hamurunuz kabaricak.1-2 saat,sicakca bir ortamda.
  • Kabaran hamurunuzu unlu bir yuzeye alin,icine katicaginiz minik soganlari,biberiyeleri,zeytinleri ekleyip yine yogurun.
  • Isterseniz ekmek kalibinda,isterseniz benim gibi yagladiginiz pizza tepsisine yerlestirin,yine dinlenmeye birakin.
  • Kabaran hamurunuzun ustunde,parmaklarinizi banarak gamzeler yapin.Yine uzerini yaglanmis folyo ile kapatin.
  • Bu arada firininizi 200 derecede isitmaya baslayin.
  • Kabarmis ekmeginizin uzerine suslemelerinizi ekleyin,tuz,biber,yapraklar,zeytinler soganlar:),zeytinyagini dokup,20-25 dk firina verin,uzeri kizarincaya kadar pisirin.



Bu kadar zahmete fazlasiyla degiyor evde ekmek yapmak.O gun gayet spontone bir sekilde davet ettigim dostlarim parmaklarini yediler.Onlara gore ben bu ekmegi yapip,satmaliymisim:)

Yanina bolca zeytin,ayri bir kapta mis gibi bol kekikli zeytinyagi banmalik,bir de peynir cesitleri ile doldurulmus,firinlanmis kabak(ki tarifi gelicek) super gidiyor:)


Bunun disinda,Dylan'cim,annemin tabiri ile Dilan'cim,arada kirizlere girip,deli gibi ordan oraya kosturmaya devam ediyor.Minyatur bir kedi olarak kalicak hep sanirim,goz icleri fildir fildir oynak,kafa hep titremeli:)


Pencereler tirmanan cilgin kedi O.Iyiki var,iyiki o cadinin yaninda kalmamis benim kalp burunlum.


Super bir kitap bitirdim,filmini izlemek istiyorum en yakin zamanda ve yeni bir kitaba basladim bile,yukarda gordugunuz.O kadar eglenceli,o kadar gercek,kimi yerde o kadar kendimi gordugum bir kitap ki.Sanirim en yakin zamanda biticek ve ona ayri bir yazi yazicagim,cunku henuz Turkce'ye cevrilmis mi bilemiyorum,ona gore sizi bilgilendirmek isterim cunku,zevkle tavsiye edicegim bir kitap olucagina eminim.

Boyle iste...

Sevgiyle kalalim,sakin sakin dilerim:)

Not:Ne kadar uzun yazmisim,kusura bakmayin,kiyamam gozlerinize.

11 comments:

  1. Bayılıyorum yazılarına:) Ekmek ise çok ama çok güzel gözükmekte. kepekli, çavdarlı ekmekler favorim bu aralar. Ben de aynı olmasa da benzer şeyleri hissediyorum. :) bir öyleyim bir böyle. Hayat bizi yoğuruyor :) ekmek gibi. büyüyoruz belki de:)

    ReplyDelete
  2. Cok güzel bir ekmek olmus, mutlaka denemek isterim. Selamlar.

    ReplyDelete
  3. Açım ben aaaaaç! Kedim de yok üstelik.
    Ellerinize sağlık. Yiyenlere de hafiften sitemlerimle birlikte afiyet olsun demek istiyorum.
    Sevgiler..

    ReplyDelete
  4. ne kadar iştah açıcı olmuş ellerinize sağlık sevgiler

    ReplyDelete
  5. Ozlem'cim saol,bende senin pozitif quotelarina hayranim,hizir gibi yetisen.dolap ustu,defter vs doluyor sayende,elimin altinda olsun diye:)

    Nesrin'cim tavsiye ederim,superdir.

    Gulen'cim cok saol,sende kendine bir kedi al,bak ne guzel olur,keyif katar.Ac olmaktan nefret ederim ben canavara donusurum zira:)

    Cafe Portakal'cim tesekkurler.Ekmek,en guzel nimet.

    ReplyDelete
  6. Ne kadar hamaratsin! Yutkunarak baktim fotolara. Ekmek pizza gibi gozukuyor. Kimbilir tadi ne guzel oldu.

    ReplyDelete
  7. Sevgili Sibel'ciğim
    senin sayfanı okurken (sana göre uzun,bana göre bir yudum)o anı sanki senle beraber yaşıyorum. Ekmeğin kokusunu, tadını bile neredeyse canlı canlı yaşıyor gibi hissediyorum.Ellerine sağlık canım, sevgili pisicik ne şeker yerim ben onun kalpli burnunu...
    sevgilerimle Ece

    ReplyDelete
  8. Didem'cim benim kanimda hamaratlik,kucuklukten gelen,ne yazik ki pek sevmedigim yanim aslinda.

    Ece'cim saol,cok tesekkurler.senin bu guzel sozlerin beni daha cok motive ediyor inan ki,Cileksuyu icin daha cok seyler yapmak istiyorum.Sonsuz sevgiler gonderiyorum sana.Iyiki varsin.

    ReplyDelete
  9. Sibelciğim, ekmeğin muhteşemmm görünüyor, eline koluna sağlık. Çiğ hali bile gel beni ye diyor :) . Dylan'ın pamuk patilerinden öperim...

    ReplyDelete
  10. off offf offf

    görüntü harika

    eline sağlık olsun

    ReplyDelete
  11. Muhabbet Sofrasi,cok tesekkurler.Biberiyenin guzelliginden o:)

    ReplyDelete