03 June, 2011

Portakalli,tereyagli biskuvi


Markette,odeme yapmak icin sira bekliyordum ki,Jamie'nin kitapciklarindan birine carpti gozum,tabii ki icine goz atmak sartti.O gun aklima takildi bu kurabiye iste,ille de yapmaliydim nedense.Cok aham saham bir tarif oldugundan degil,elimin altinda oldugundandi malzemeler.


O gunden sonra erteledim durdum hos,kimbilir kac gun.Gectigimiz gunlerden birinde,hangi gunse,ben neden gergin ve sinirliysem,giriverdim mutfaga,2,5 saat bekleme suresini unutarak.Kurabiyeleri bitirdigimde sanirim saat 10.30 du.Salakmiydim ben,sabah 5 olmadan kalmaliydim.Bilemiyorum,hem ben neden cok sinirlenir oluyordum ki bugunlerde.


malzemeler:(tarifi aynen yaziyorum,siz isterseniz benim gibi portakal kullanabilirsiniz,suyunu benim gibi comert tutarsaniz,ununu da comert tutmalisiniz hamuru acarken,elinize yapismiycak sekilde)

  • 125 g oda sicakliginda tereyagi
  • 100 g toz seker
  • 1 yumurta
  • 200 g un
  • 2 limonun suyu ve kabugu
  • ceyrek tatli kasigi kabartma tozu
  • bir tutam tuz
  • acarken serpmek icin ekstra un
  • 3 yemek kasigi,firina koymadan uzerine serpmek icin,kahverengi seker
yapilisi:

Tereyagini ve sekeri kremalasana kadar mikserle cirpin.Yumurtayi katip cirpmaya devam edin ve unu,limonu,kabartma tozunu ve tuzu ekleyerek,yogurun,bir top hamur olusturun.Uzerini kapatip,2 saat katilasana kadar dolapta bekletin.

Firini 180 derecede onceden isitmaya baslayin.Unlu bir yuzeyde hamurunuzu acin ve istediginiz sekillerde kesin.Yagli kagit ustune dizip,ustlerine seker serpin ve kenarlari kizarana kadar 10-12 dk pisirin.

Tarif surdan...


Dun aksamdan beri FB'a dua edesim var beni kalbimin kondugu insanlara kavusturdugu icin.:)

Bunun disinda benden baska havadis yok,fazla ozlem doluyum bugunlerde,perimin yaninda olmak istiyorum cok,lahana bebek,lahana peri O,cok baska birsey.

Hadi bakalim,suprizlerle dolu bir haftasonu olsun bu haftasonu.Bakarsiniz lottonun bir kismi bana tutar,ozel ucak tutup perisine ucmayan ne olsun:)

3 comments:

  1. bayılırım kurabiyeye, ellerine sağlık!!

    ReplyDelete
  2. Harika gozukuyor, ellerine saglik. Kurabiye isini hic beceremiyorum ben:( Bisiyi yanlis yapiyorum ama neyi belli degil.

    ReplyDelete
  3. Buket;cim saol.yemesi de keyif,yapmasi da degil mi?

    Didem'cim neden tutturamiyorsun acaba bende merak ettim.en basit tarifle bir dene bakalim,eline yapismadikca hamur kesmesi kolaydir.cocuklarlada cok keyifli olur:)

    ReplyDelete