24 February, 2012

Firinda zencefilli ve taze soganli Levrek yanina Salgam ve havuc puresi



Balik eksik olmayan evimizden cikan son tarif karsinizda.

Gecenlerde balikcimizda indirimdeydiler,4 tanesi £12.Sanirim bu hafta da devam ediyor ayni secenek ,insanlari taze balik yemege cesaretlendirmek ve yerel is yerlerini canlandirmak amaciyla.

Tariflerim, Winter treats&summer delights adli kitabimdan,Fern Britton'in cok cok eski kitabi.

Ilk fotografta gordugunuz,firina girmeden evvelki hali.

Orjinal tarifte,levrek filet olarak sunulmus,ben ve patronum,kilcik,kemik,deri olayinin baligi daha lezzetli ve yumusak kildigini dusundugumuz icin,filet yaptirmadim,sadece temizlettim.



Bu cirkin kok sebzesi de swede. Salgam olarak geciyor internetten arastirdigim kadari ile.Yeni nesil tarafindan pek sevilmeyen,eski nesile okul yillarini hatirlatan,A vitamini bol,Ikinci dunya Savasi zamaninda cok ama cok tuketildigi icin bikkinlik getirmis,benimse patates puresi yerine degisiklik olsun diye kullanmak istedigim bir sebze idi,aldigimda o da indirimdeydi:) 55 penny:)



Bu da soyulduktan sonraki hali,sanirim biraz daha dolapta tutsaydim,bozulucakti,beneklenmis sanki biraz:)


Salgam ve havuc puresi:



  • 350 g havuc
  • 350 g salgam
  • 25 g terayagi
  • tuz,karabiber
Sebzeleri dograyip,kesin,tuzlu suda yumusayana kadar kaynatin.Suzdukten sonra tereyagini uzerine dokup,ezin.Tatlica bir yan yemeginiz olucaktir.



 Zencefilli ve Taze soganli Levrek icin:



  • 4 adet 200 gramlik levrek fileti
  • 2,5 cm rendelenmis taze zencefil
  • 4 adet taze sogan
  • 1 adet aci kirmizi biber
  • 4 ymk kasigi soya sosu
  • 25 g tereyagi
Firini 220 derecede onceden isitmaya baslayin.Baliklari folyoya dizin.Uzerine geri kalan malzemleri koyun,uzerini folyo ile kapatip,20-25 dk pisirin.

Afiyet olsun.




Super bir haftasonu diliyorum.

3 comments:

  1. senin bu yeni ve yaratıcı tariflerine bayılıyorum

    ReplyDelete
  2. süper görünüyorlar, ellerine sağlık. gece gece karnım acıktı:)

    ReplyDelete
  3. Nurdan'im saol:) hayatimi ancak bu sekilde enteresan kilabiliyorum sanirim...

    Buket'cim cok saol.Ben bu aralar hep acip geceleri:)

    ReplyDelete