07 June, 2012

Bademli ve havuclu kek


Cogumuz havuclu kek severiz,en yumusagindan degil mi?Bu sefer cevizli,tarcinli yerine dolabimda kalmis son toz bademimden esinlenerek bademlisini denemek istedim,iyi ki de denedim,hepimiz cok severek yedik bu nemli keki.Hos o esinlendigim kucucuk parca bademin cok bir katkisi olmadi bu keke,3 paket toz badem almak zorunda kaldim ve cok pahali burda findik,fistik vs:(

Ne zamandir yaptigim kekler kurumsu oluyordu,en basit,bildigimiz bir olcekli kekler,annemin klasik keklerinden mesela.Bu sefer de anladim ki,yumurtayi nasil kattiginiza bagli kekin yumusakligi ve de sanki cokluguna.Yumurtanin beyazi,yukarida gordugunuz gibi ayri cirpiliyor,iyice katilasana kadar,hani kafaniza ters cevirdiginizde dokulmiyecek sekilde:0) Ve boylece,geri kalan malzemeye katiliyor asagidaki fotograftaki gibi.Firina veriliyor iyice birbirine yedirildikten sonra.


Malzemeler:


  • 100 g kendi kendine kabaran un( ya da icine bir tatli kasigi kabartma tozu katilmis sade un)
  • 300 g toz badem
  • 50 g kavrulmus badem
  • 1 limon kabugu rendesi
  • 200 g rendelenmis havuc(soyulup temizlenmeden once 250 g oluyor)
  • 6 adet yumurta,sarisi ayrilmis
  • 200 g muscovado sekeri (eger bu nemli,ham sekeri bulamam diyorsaniz kahverengi seker kullanabilirsiniz.Kahverengi seker kullanilan kahve,kek,pancake bence daha lezzetli oluyor ve cok guzel kokuyor)
  • 1kg'lik dikdortgen kek kabi,dibi yaglanip,yagli kagit serilmis.


 Yapilisi:


  1. Unu,tum bademi,limon kabugunu,havuclari bir kapta karistirin.
  2. Yumurta sarisini iyice cirpin.
  3. Temiz bir kapta yumurtanin beyazini,katilasana kadar cirpin.Sekeri ekleyin,iyice katilastigindan emin olun.Kabi dondurdugunuzde akmiycak:)
  4. Unlu kuru karisimi,yumurta sarisina katin.Daha sonra yumurta beyazindan olusan sekerli karisimi katin (merigne deniyor bu karisima),iyice karistirin.Firin kabiniza bosaltip,ustunu duzlestirin.
  5. Onceden isitilmis 180 derecedeki firinda bir saat,bicaginiz temiz cikana kadar pisirin.


Dondurulmaya musait olmayan,2 gunde tuketilmesi gereken bir kek bu.Bence ertesi gune daha lezzetli olan.

Ben servis yaparken,uzerine pudra sekeri serptim,cok yakistirdim,renk katti sanki.


Bu arada ogrenmek istedigim,keklerim niye catliyor?Ustten? Puf noktasi olan paylasirsa cok sevinirim.

Tarifin orjinali de burdan.

Hepinize keyifli bir hafta sonu diliyorum...Sevgiyle kalin.

10 comments:

  1. ellerine sağlık çilek suyum pek güzel görünüyor.badem girerde güzel olmazmı?.

    ReplyDelete
  2. Vuslat'cim saol.Badem super,cok seviyorum

    ReplyDelete
  3. Olsada yesem dedim gorunce cok leziz gorunuyor. Ellerinize saglik :)

    ReplyDelete
  4. Ellerine sağlık. Bak (fiyatı çok uçuk ama) sana ne buldum! http://www.fieldcandy.com/yummy/strawberry_surprise.htm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aybige,INANMIYORUMMMMMMMM:) KOPTUM..Ama ayakkabilar daha guzeldi sanki:) bir de tadi guzel cilek yiyebilsem su aralar cok sevinicem:) iNGILTEREDE YASIYOR OLUCAZ BIR DE NERDE GUZELIM INEGOL CILEKLERI,AHH AHHH...

      Delete
    2. Beğenmene sevindim. Ben geçen ay Türkiye'de bol bol indirdim mideye mis kokulu çileklerden, o beni bir süre idare eder :) .Bu arada, bir süredir buradayım: http://acatfromlondon.wordpress.com/ .

      Delete
    3. ne sanslisin,kiskandim desem yeridir:) hemen geliyorum yeni yerine..sevgiler.

      Delete
  5. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor sizi uzun zamandır takip ediyorum ,
    yorum yazmak ilk kez nasip oldu bu keki deneyeceğim püf noktalarınız
    sayesinde güzel olacağına inanıyorum. Birde sorum var Lily nasıl oldu
    ne zaman sayfanıza baksam aklıma o geliyor iyimi sağlığı?
    Sevgiler.

    ReplyDelete
  6. Selam Pink,cok tesekkurler,umarim sende bizim kadar begenirsin.Lliy iyi canim,yiyor,iciyor,atliyor cok sukur,sadece tuyleri sanki zayifladi,ensesini kasiyor cokca ve ordaki tum tuyleri doktu,kotu bir yara halinde ensesi.veterenibere danisip bu konuda ne yapmamiz gerektigini ogrenmeliyiz en yakin zamanda,sanirim boyunluk takabilirler ki yaklasip kasimasin.bunun disinda,sukrediyorz ki kararimizdan donduk.sevgiler

    ReplyDelete