19 May, 2013

Ahududulu,krem peynirli cikolatali Browni


Bazi tariflerle ilk bakista ask yasiyorum ben,daha denemeden,yemeden.Bu genelde gorerek ya da hakkinda duyarak oluyor.Bu browni ile uzun uzun bakisarak yasandi ilk ask.Ben, Sainsburrys'de sirada bekliyordum,odeme yapmak icin,bu da kasanin kenarinda,Sainsburrys'in o ay £1'a satilan dergisinin kapak fotografinda idi.Oyle guzel fotograflanmisti ki,taa ordan vuruldum zaten.Sonra da ativerdim dergiyi alisveris cantama,kendime verdigim dergi almama sozunu bu seferlik unutarak.

Uzun zaman oldu bu tarifi yapali,paylasali,hakkinda cok pozitif yorumlar alali.Iki kere denedim kendisini.Ikisinde de sonuc harika idi,cok sukur ki paylastiklarim da benimle hemfikirdi.



Ilk denedigim zaman (ilk dort fotograf gostergesidir),dolabimda sade krem peynir oldugunu sanmistim,yanilmisim,var olan cikolatali krem peynirmis.Denemediyseniz tavsiye ederim cikolatali Philedelphia.Ahhh,yerim yerim yaninda da zevkle yatarim. Yapmaya basladiktan sonra,mutfagimi birakip markete yeniden gidemeyecegim icin,tabii ki kullandim kendisini.Hic de saskinlik yaratmadi,cok guzeldi.

Yukaridaki fotografta krem peynirli karisim,cikolatali oldugundan koyu renkte.



Iste cikolatali krem peynirle yapilan sonuc.Harika.

Daha fazla ovmeden,tarife gecsem iyi olucak sanirim.
malzemeler:

  • 100 g iri parcalara kirilmis siyah cikolata
  • 100 g yumusamis tereyagi
  • 200 g kahverengi seker ya da light muscovado sekeri
  • 2 adet cirpilmis iri yumurta
  • 100 g iri parcalara kirilmis beyaz cikolata
  • 150 g ahududu
cheesecake karisimi icin:
  • 1 buyuk yumurta
  • 200 g krem peynir
  • 50 g toz seker
  • 1 ymk kasigi un
yapilisi:

  • Firini 180 derecede onceden isitin,18 cmlik kare bir tepsiyi yaglayip,firin kagidi serin.
  • Siyah cikolatayi benmari usulu kaynayan suyun ustunde eritin.Hafifce sogumaya birakin.
  • Tereyagini seker ile mikserde cirpin.Yumurtalari birer birer ekleyin.Cirpmaya devam edin.Unu,erimis siyah cikolatayi ve bir tutam tuzu katin,karistirin.
  • Beyaz cikolatayi ve 125g ahududuyu katin.
  • Baska bir kasede ise,yukaridaki  4 malzemeyi karistirarak cheesecake karisimini yapin.
  • Browni karisimini tepsiye dokun.
  • Cheesecake karisiminin yarisini browni karisiminin ustune dokun.
  • Geri kalan browni karisimini dokun ve kalmis cheesecake karisimini da dokerek bitirin.Bicak yardimi ile ustten hafif gezdirerek mermer kek goruntusu verebilirsiniz.
  • 50 dk pisirin.Soguyunca kesin ve geri kalan ahududular ile susleyip,servis yapin.



Yukaridaki fotografta browni karisiminin ustune dokulmus cheesecake karisimi goruluyor.


Bu fotografi cok sevdim ben,yansimali:) Pistikten sonraki halimiz:)


Son fotograf icin ozur dileyebilirim ancak,heyecandan elim titredigi icin ve kaldiricak cesaretim olmadigi icin.Cunku yayinlamis oldugum fotograflarin sirasinin bozulmasindan korkuyorum:( Ama soz verebilirim ki,daha iyi fotografla bir supriz yapabilirim:)

Hepinize olabildigi kadar guzel bir hafta diliyorum.Zorluklara,cirkinliklere dayanma gucu ile dolu olan.Sevgi,huzur,baris eksik olmasin hayatlarimizdan ve 19 Mayis kutlu olsun,hic eksik olmasin hicbir bayramimiz,ne dini,ne milli.Birlik,beraberlik icinde nice mutlu gunlere diyorum ve bu gune cok uygun,pek sevdigim yeni hashtag'im ve pek sevdigim yeni felsefemle bu yazima son veriyorum yuruyelim guzelleselim:)

4 comments:

  1. çok çok nefis ellerine sağlık
    sevgiler

    ReplyDelete
  2. Bahar,cok tesekkuler,gercekten Nefis bir tad kombinasyonu idi❤

    ReplyDelete
  3. ya Cok guzel bu....)) yapabilirmiyim ki...eline saglik..

    ReplyDelete
  4. Tijen'cim daha guzelini yaparsin:)

    ReplyDelete