14 September, 2013

Nigella'dan kakaolu makarna



Eylul'e yakisir bir tarifle sizinleyim bugun.Cok uzun zamandir malzemeler hazir beklemedeydi ama bir turlu yapilamadi.

Mayis ayinda tesekkur cikolatasi alirken cikti karsima kakaolu penne Hotel Chocolate Bromley'de.Saskinlik ve merakla hemen alip,kasaya gidince,Nigella sabah bir programda bu makarnadan bahsediyordu dedi kasadaki genc adam, iste o zaman karar verdim ki baska birinin tarifini aramayacaktim.

Kasadaki genc adam bana yol gostermeseydi,en kotu ihtimal pisirip,tereyaglayip,uzerine seker serpip yiyecektim:)

Hos bu tarifin de kuzenimin sekerli makarnasindan pek bir farki yok,asortiklesmis hali o kadar.

Paketin arkasinda dumanlanmis somonlu ve mascarpon peynirli tarifi var ki,dumanlanmis hicbirsey ne kadar denesemde damak tadimla barisamiyor,o koku beni benden aliyor,surat ifadem aninda eksilesiyor.

malzemeler:

  • 100 g cikolatali ya da kakaolu makarna
  • bir tutam tuz
  • 50 g irice kirilmis pekan cevizi(yoksa ceviz yerine kullanilabilir)
  • 50 g yumusamis tuzsuz tereyagi
  • 50 g koyu kahverengi seker
  • 100 ml krema,biraz da fazla servis yapmak icin.

yapilisi:

  1. Makarnayi pisme suresinden 2 dk daha az surede pisirin.
  2. Tavada pekanlari kavurun,mis gibi kokmaya baslayinca soguk bir tabaga alin.
  3. ayni tavada yagi seker ile beraber eritip,surup haline getirin.yavasca kremayi dokun ve birakin karamellesmis karisiminiz biraz pissin yukaridaki 4.fotografta goruldugu uzere.Pekanlari ekleyin,biraz da tuz katin ve altini kapatin.
  4. makarnayi suzmeden once birazcik makarna suyundan ayirin.makarnayi sosa katin,bir iki kasik makarna suyundan ekleyin.makarnayi sosa iyice yedirin.
  5. iki kaseye bolup,yaninda krema ile servis yapin krema severler icin,ben sonradan krema eklemedim.



Kokusu muhtesemdi bana gore,sosu da oyle.Karamel kokusunu,tadini seven eminim sevecektir.

Bana gore bu porsiyon,minik halde 4 kisiye bile servis edilebilir zira oldukca yogun,tatmin edici bir uyum.Hani fazlasi bayacak,tutacak cinsten.

Denedigime memnun oldugum bir tarifti bu acikcasi.Kalan makarnam sus olarak diger makarnama eslik ediyor. Belki bir gun sadece sekerli yerim:)

 
 
Ben yarin sabah erken saatlerde Istanbul'a ucuyorum,yogun, mutlu ve eminim cok duygusal gunler gecicek 2,5 hafta icinde.
 
Sevgi ile kalin,benim gunlerim Sevgi ve peri dolu gecicek.Evlenicek kardesim Sevgi:0)
 
Hos kalin.
 
not: Son iki yazidaki fotograflar icin iphone'a,kolaj icin instaframe'e tesekkuru bir borc bilirim.
 
 

No comments:

Post a Comment