29 October, 2013

Pekan Cevizli,baharatli dilimler



Hosgeldiniz,bayramimiz kutlu olsun,nice seneleri kutlayalim sevdiklerimizle,cocuklarimizla.Cumhuriyet Atesi hic sonmesin kalbimizde,yurdumuzda.Bu sabah icimde bayram sevinci var cok uzakta da olsam,IG'de paylasilan cocuklarin coskusu tuylerimi diken diken ediyor,gozlerimi dolduruyor.Bu cosku hic bitmesin dilerim.

Bu sabah 6:30 sularinda uyandim,nasil uyur insanlar ogle vaktine kadar hep merak ederim.Disarida berrak bir hava, ilk kahve keyfinden sonra attim kendimi parka,7500 kusurlerde bitirdim adimlarimi,yolumu uzattim,bayrama layik olsun bugunku adimlarim dedim.Ve Pers gunu icin hedef koydum,10000 adimi asacagim,demek ki yrm saat fazla yuruyecegim,4 yerine 5,5 tur atacagim kopekli yasli,canli,bagimsiz insanlarla ve kopegim olsun diye ,kus sesleri esliginde cok dua ve sukur edecegim.Benim yuruyuslerim,benim meditasyonum,sanirim cok insanin farkindalik halinde yururken,gozleri dolar.

Ne zamandir ilk kez mutfaga girdim eski is yerimi ziyarete giderken bos gitmek istemedigimden.Hazir elimdeki malzemelere uygun bu tarifi buldum,tam sonbaharlik geldi icindeki bolca baharati ve rengi ile.Tarifi anlayip da yapana kadar tuhaf duygular icindeydim acikcasi,emin degildim nasil olucak diye ama beni hayal kirikligina ugratmayip,sahane bir degisiklik oldu,mis gibi kokular eve yayildi.Chloe ertesi aksam tesekkur mesaji atinca,iyi bir secimde bulunduguma emin oldum iyice,o yuzden paylasmaya layik buluyorum bu uzeri kitirli,alti kek,bol baharatli dilimleri.

malzemeler:


  • 90 g yagsiz tereyagi oda sicakliginda
  • 3 ymk kasigi bal ya da golden syrup ben maple syrup( ben akcaagac surubu kullandim)
  • 1 buyuk yumurta
  • 180 g kendine kendine kabaran un,yoksa una 1 tatli kasigi kabartma tozu ekleyin
  • 1 tutam tuz
  • yrm tatli kasigi muskat tozu
  • yrm tatli kasigi karisik baharat(all spice)
  • yrm tatli kasigi tarcin
  • yrm tatli kasigi zencefil tozu
  • 90 g rendelenmis pekan cevizi ya da ceviz
  • 1,5 ymk kasigi sut
uzeri icin:
  • 2 ymk kasigi un
  • 2 ymk kasigi kahverengi seker(muscovado)
  • ceyrek tatli kasigi muskat tozu
  • ceyrek tatli kasigi rendelenmis zencefil ya da toz halinde
  • 30 g iri dogranmis tuzsuz tereyagi
  • 30 yariya bolunmus pekan cevizi ya da ceviz
  • 20 cmlik yaglanmis,kagitlanmis kare kalip(benim kalibim buyukce oldugundan tum tepsiye yayip,dilimleri inceltmek yerine,karisimi dokdugumde kalibin yarisindan biraz fazlasini kullandim,cok kabarmadigi icin aksilik cikmadi)



Yapilisi:


  1. mikserle yagi kremalasana kadar cirpin,bali ve yumurtayi ekleyip cirpmaya devam edin.
  2. unu,tuz,baharatlar ile eleyip,rendelenmis pekan cevizi ve sut ile karisima katin.
  3. Butun malzemler karistiginda,bu karisimi hazirladiginiz tepsiye yayin.
  4. uzerini yapmak icin,unu sekerle ve baharatlarla karistirin.Yagi ekleyin,ufalaayin,minik minik,putur putur bir karisim cikacak ortaya.Pekan cevizlerin ekleyin.
  5. Bu karisimi tepsinin uzerine yayin,uzerini iri cevizlerle susleyin ve onceden isitilmis 180 derecedki firinda 25-30 dk sertlesene kadar pisirin.
  6. 15 kadar parca cikiyor ve 1 aya kadar dondurabiliyorsunuz,1 hafta iyi bir saklama kabinda taze saklanabiliyormus.


Tatli bir tarif degil ama kahvenin yanina cok yakisan bir tarif oldu.


Hepinize sahane bir gun diliyorum,agzinizin tadi,kalbinizin coskusu hic eksik olmasin.

Not:tarif Linda Coliister'in cookies,biscuits and biscotti adli kitabindan.
Simdi gidip guzel bir tarif bulmali yarin ablama goturmek uzere:)

No comments:

Post a Comment