28 December, 2013

Yilbasi icin hediyelik zencefilli kurabiye



Isten yorgun gelmis olsa da uykusu kacmis hatunun yazisidir bu.Zira yilin son gunlerine planladigi her yaziyi onunuze sunmak ister,cunku yapilicak denenicek tarifler azalmadan cogalmaktadir listede, agzimi sulanarak baktigim tarifler.Hani insan yil sonuna dogru,yeni yilda saglikli yasamdan bahseder olur,bende tam tersi oluyor,daha cok firina tatli seyler vermek istiyorum.

Mum isikli,biraz birali geciyor yilin son aksamlari,yilbasi agacinin isiklari,pirlanta misali.Keske kurulan buyun agaclardan degerli taslar ciksa,her evden bir adet mesela ve biz onlari gercekten cok ihtiyaci olana versek,dunyada hic kotuluk olmasa,mutlu mesut yasasak.

Bizim agac son gunlerinin hukmunu surmekte zoraki,cunku her gun ayri bir tacize ugruyor killi bebeler tarafindan.Hic sikayetim yok,ayin 1'inde kalkicagini dusundukce seviniyorum,sonrasi sadece uzun lambam,mumlarim ve biz.

Dunyadaki,ulkedeki kotu haberleri okudukca daha mi cok sariliyoruz sanki kucuk mutluluklarimiza.Kulaklarimi tikamak,gozlerimi kapamak istiyorum bazen okuduklarima,bu kadar acilara,dertlere ne kadar kucuk mululuk paylasilmali ki.Belki de kucuk mutluluklar,paylasimlar aklimizi basimizda tutan.


Misafirlige,ozellikle ozel zamanlarda giderken birsey paketlemek istiyorum.Gecen yil biscotti yapmistim,Ang'in istegi uzerine.Herkese ozel isimli,paketli,en guzel dileklerimle yerlestirmistim oturdugum en guzel Noel masasina.Gecen Noel,benim icin en ozel Noel'di.

Bu tarif,beles seyahat gazetemiz olan,Metro'nun 18 Aralik sayisindan,koparmisim,denerim demisim,hazir zaman zencefil zamani.Ben bunlari adam suretinde yapmak istedim ama ne yazik ki kalibim yokmus,seneye kaldi.Orjinal tarifte ise kar tanesi seklinde.Cileksuyu sekli ise,yildiz sadece:)Ayrica orjinal tarifte bir suslu,bir suslu,gumus taslarla,uzerinde de naneli seker var anladigim kadari ile.Cileksuyu'nda ise sadece basit bir kurabiye,evde malzemeler var,ev mis gibi zencefil koksun diye.

Malzemeler:


  • 300g un
  • 1 tatli kasigi kabartma tozu
  • 3 tatli kasigi toz zencefil
  • 50 g kahverengi seker(dark muscovado)
  • 150 g tereyag
  • 50 g pekmez
  • 50 g bal ya da golden syrup ya da maple syrup(ben maple kullandim)
  • 1 yumurta
  • suslemek icin gumus yenilebilir topcuklar ve fox's glacier mint(ben kullanmadim,bu naneli sekerlerin nasil kurabiye uzerinde olabilecegini biz cozemedik)
Cozemedigimiz icinde boyle kisiye ozel harfler kesmeyi yildiz icinde uygun buldum.Ne de olsa hayatimda kiymet verdigim ozel parlak yildizlarim var benim.Kendi capimda hazir sivi sekerle de yazilar yazmaya,suslemeye calistim ama yok bana gore degil,atmali o susleme sekerlerini de.



yapilisi:


  • Firini 180 derecede onceden isitmaya baslayin.
  • Unu,,kabartma tozunu,sekeri,zencefili mutfak robotundan(ben rondomdan gecirdim) gecirin.Sekeri katip,ekmek kirintisi haline getirin.Pekmezi,bali ve yumurtayi katip hamur elde edin ve unlanmis yuzeyde soyle bir yogurup,buzdolabi posetinde ya da folyoda dolaba koyun,en az bir saat,tercihen bir gece bekletin.
  • Hafif unlu yuzeyde hamurunuzu acin ve dilediginiz sekilleri verin.
  • Uzerleri kizarana kadar pisirin,benimkiler 15-20 dk tam oldular.



Paketlerken de gecen seneden kalma torbaciklarimi kullandim,sanirim kutu iinde 1000 tane var.daha cok kurabiye yapip dagitmama isaret.Kurdelelerim de gecen yildan,stok saglam:) Suslerde benim ve agacim ile eskiyen.Ozel insanlara agacimdan toplayip,hediye paketlerine takiyorum uzun yillardir.Bunlarin da iplerini kisalttim ki hem cok sarkmasin hem de gidenin agacinda seneye benden hediye olsun.


Boyle iste,hayat paylastikca guzel diyerek,hepinizin yilin son hafta sonunda harika zaman gecirmenizi diliyorum.Hersey gonlunuzce olsun:)

No comments:

Post a Comment