23 December, 2013

Ev ve iş arası yolculuklar



Selam guzel okuyucularim.Blog yazamayinca eksik olan,akli hep blogunda olan,bir dolu sey yazasi olan  lakin yazamayan bir insanin ben artik.Hele ki Noel,yeni yil donemi,is dolayisi ile benim en yogun gunlerim senelerdir.Ev,is,arkadaslar arasi mekik dokuyan,yorgunluktan ha dustu ha dusucek olan bir bendim dune kadar ama cok sukur ki 3,5 gunluk bir moladayim simdi,sevincten gobek atasim var.


Evden uzakta calisan insanlarin cogu zamani yolda,geciyor,mesela benim gidis-gelis 3 saat desem.Hep dedim,toplu tasima araclarini sevdim,sehirde yasamanin en keyifli,en renkli yanidir benim icin diye,hele ki Londra gibi bir sehirde cogu zaman zevktir metro,otobus,tren vs.Gelin gorun ki bu cikis saatlerine gore de degisir,yogun zamanda cehennemdir neredeyse her kose.Hele ki Noel zamani.Cok sukur ki benim calisma saatlerim genelde sakin donemlere denk gelmistir,o yuzden rahat rahat koltuklara kuruldugum,hatta beslenme cantami yanima koydugum coktur.

Gecen gunlerde bunun tam zitti sekilde seyahet ettim hos,kalabalik metrodan inip,London Bridge'de   son anda,2 dk geciktigi icin yetisebildigim  trene,kapi kapanmadan  SIKISTIRDIM kendimi,resmen toto totoya seyahat ettim cogu kadinla yanimda,hepsi de bende uzun,ben kapi ve uzun kadinlar arasinda yapisip kalmisim,elimde ilk maasimdal aldigim Noel alisverisi torbalari. O darlik,sicaklik yetmiyormus gibi insanlarin konusmasina da sahit olmamak elde degil,gayet yuksek sesle konusan insanlar var,ben olsam fisilti ile konusurum oyle bir durumda mesela.Sonra o darlikta sicaktan patlayan,uzerindeki kurkunu cikarip,neredeyse goguslerinin yarisini ortaya fiskirkan genc kadin,arkasinda adam sanirim mest.Yanindaki Rus aksanli kizla Ingiliz egitimini tartisiyorlar,her yabanci olarak,Rusumsu kiz Ingliz egitimini asagaliyor,oteki kizin bu yasinda dunyanin neredeyse yarisini gezmis olmasini kiskaniyor.Yaa Rus kiz,biz yabancilar 20 sene olur olmadik bilgileri beynimize kazitirken bir yerlere gelmek icin Inglizler biz uni'den mezun olana kadar dunyayi geziyor.hayat universitesinden gecip,gecinip gidiyorlar.


Onceki paragraftan anlasilacagi uzere ben cokca insan izliyorum,dinliyorum bu yolculuklar esnasinda.Hayati bir nevi tanimanin,hayata sahit olmanin en guzel yani yolculuklar her zaman ister sehir ici,ister sehir disi.Insan sanki biraz icine de kayiyor o zamanlarda.


Cikardigi cizmesinde ayagini dinlendirirken uyuyan zenci kadin,hem bastonuna hem semsiyesine dayanarak trene yuruyen yasli adam,karisini kolunun altina almis,basinin yanina buse konduran orta yasli koca,sevgiyle,guvenle kocasina sirtini dayamis kadin,yanindaki iki cocuguna buyuk askla bakan anne,mutlu aile tablosu gozumun onunde kimi zaman.

Sarhoslar,dapdar kot giyen erkekler,teneke kutularda bira icen genc kiz,erkekler,cokca turist,pahali alisveris magazasi poseti ile donen Uzak Dogu'lular,kiminin stili gozume hos gelen.

Cok ama cok kitap okuyanlar,kindle'a beni merak sardiranlar,sanki odalari,evleri yokmus gibi opusup,koklasan,neredeyse ayak ustu inen merdivende sevisenler:)

Telefona,ipad'e yapisik olanlar...

Kipkirmizi sacli,defterine cizim yapan,ve o trende bir cok insanin gozlerini kendine donduren, ne ciziyor diye merak uyandiran kadin,O'nu zevkle izleyen kucuk kiz,annesine isaret eden,ciziyor diyen...

Sakin Pazar sabahi tren camina yaslanmis aglayan genc kadin bana sirf sen toplu tasima aracinda aglamiyorsun Sibel,dedirten..

Kulakligindan Myle Syres bangir bangir bagiran cok kilolu genc kiz....


Yansimalari,yansimasini,yansiyanlari seven ben...


Aksamin sogugunda,istasyonda son trenini bekleyen ben...Kimi zaman enerjiyle eve donen,kimi zaman sinirden kupuren,yatagina kavusmak icin can atan Ben.Kendini bazen yanliz hisseden Ben.


Erken,huzurlu,sakin Pazar sabahinda,dogaya aski daha da cogalan,aydinlikta Ay'i fark edebildigi icin sukreden Ben.Temiz,berrak,serin havayi icine cekip iyice ayilan Ben.


Cogu zaman bu merdivenleri yuruyerek inen-cikan Ben...


Reklamlarin fotograflarini ceken Ben.Kimi gordugum kitaplari,filmleri,bilgileri aklimda tutamam diye fotograflarini cekiyorum:) Yukaridaki yilbasi gecesi icin uyari.Yilbasi Gecesi yolculuklar bedava,ickiler su gibi akicak,insanlar sapiticak."Geri sayimi ayakta duramadiginiz icin kacirdiginizda arkadasinizin surati" diyor reklamda:) Yaratici insanlari cok seviyorum.

Super gecsin haftaniz.Londra'ya gelin,umarim benim kadar sevin:)

2 comments:

  1. dondummm:) cok guzel bir Xmas ve Yeni Yil diliyorum Sana ve Bloguna...
    bu yil ki en guzellllll kesfim siziniz:)))
    kocaman opuyorum

    ReplyDelete
    Replies
    1. TIjen,oyle guzel ki Boyle bir yorum alabilmek.cok tesekkur ederim,harika bir yil olsun❤️❤️❤️

      Delete