26 December, 2013

Noel 2013,cok sukur cikti aradan




Gelene kadar seviniyorum bir yandan da bayginlik geciriyorum Noel,Yilbasi donemlerinde.Hersey o kadar erken basliyor ki,biktiriyor 25'i gelene kadar.Kartlar sonbaharda raflarda,sarkilar radyolarda.Kimi evde agaclar Kasim'da kuruluyor.Evde hayvan varsa zaten agac parca parca belirli bir donem sonra.Velhasil ne kadar sevsem de,sevmedigim yanlari da yok degil bu isil isil donemin.Neyseki cok sukur gecti,gitti.Bana gore en guzel yani,tabii ki iste olmamakti.

Kokteyl olarak sampanya ve ahududulu yaban mersini suyunu karistirdim.Olcusuz,maksat renk ve hareket olsun.EEe tabii kirmizili olsun.


Bruksel lahanasi Emma'nin www.abeautifulmess.com'da yaptigi gibi yaptim ki,sadece haslanmasin her zamanki gibi.Bayildim bu uyuma.Lahanalari yariya bolup,yuvarlak kisimlari yukari gelicek sekilde tepsiye yaglayip diziyorsunuz,kizardiktan sonra,uzerine ekmek kirintisi dokup biraz daha pisiriyorsunuz firinda,servis etmeden limon suyu ve nar ile sunuyorsunuz.Ben bayildim.Benim hazir aldgim ekmek kirintisi iyi degildi o yuzden siz bayatlamis ekmeklerinizi rendeleyin ustune daha lezzetli olur.


Corbam,hazirdi,balkabakli ve biberli. Peynir tabagim,benim yaptigim elmalı sos ile sunuldu.Peynire doyamiyorum.Havuc ve yabani havucu balla ve zeytinyagi ile firina verdim,yaninda da bir kac dal taze kekik.


Karides kokteyli,arsivde tarifi var.Karidesi cok sevmeme ragmen,bu halini hic sevemedim gitti.

Belki diger lahanalar sevilmez diye,bir avuc da sadece haslamasi.


Patatesler,ordek yagi ile firina verildi,citir citir.


Hayatimin ilk ve son hindisini de yaptim.Gordon Ramsey'nin tarifi ile.Hindiyi hic sevmedim,hic sevmeyecegim.Gelin gorun ki,olmeden once geleneksel Noel yemegi yapicam demistim,o yuzden yaptim,cogunu da dagittim zaten.Bir daha mi ,buyuk sozume tovbe ama asla.Kokusunu hic sevmiyorum.


Bir paket oda sicakliginda yumusamis tereyağının  icine,taze otlari ince ince kiyin (kekik,biberiye,maydanoz kullandim,Gordon,biberiye yerine tarhun otu kullanmisti) Bu otlu yagi hindinin her yerine,derisinin altina(ben bazi yerlerinden delik acmak zorunda kaldim,aslinda yirtmayin diyordu sef) iyice elinizle yayiyorsunuz.300 ml su dokuyorsunuz tepsinin dibine ve onceden isittiginiz 220 dereceli firinda 10-15 pisiriyorsunuz.Daha sonra folyoya sIKICa sarip,2 saat 180 derecede pisiriyorsunuz.Ara ara firindan çıkarıp kasik yardimi ile suyunu hindinin her yanina gezdirin,kurumasin diye.2 saat sonra folyoyu cikartip,20 dk daha pisirin.Hindiniz hazir oldugunda,suyu pembe olmiyacakmis.Pisirme suresi hindinin ebatina,firininıza gore degisir unutmayin.Ben 3,5 saat kadar tuttum firinda.En kalin yerinden bir parca koparip test edebilirsiniz.


Servis etmeden once 45 dk dinlendirin.Ben mandalina ile susledim,renk katsin diye.

Tarif verecegime,soyle ustten anlatasim geldi bu sefer,fikir olsun diye. Umarim faydasi olur.

Iyi gecsin hafta ortaniz.Hasta olmak uzere olan bunyemden ancak bu kadarcik yazi cikabiliyor bu seferlik.Saglikla kalin.

3 comments:

  1. eline saglik hindi haric hepsi enfes, bende hindi konusunda asla ve asla diyenlerdenim:) bu arada peynir ve elmali sos ??? bak bu ikiliyi ogrenmem lazim, her daim peynir diyen biri olarak rica etsem su elmali sos nedir ki? bi anlat ?? elma puresimi ,icine birseyler eklenmis ??? :))

    ReplyDelete
  2. TIjen'cim elmali sosu gecen sene yapmistim,tarifi var,diver bilgisayara Girince linki vermeye calisirim.Kisaca Elma,tarcin sanirim limon da vardi icindekine,pure haline getirmistim.ELmali SOS,cheddar ile cok guzel gidiyor,chutney gibi bir nevi.cilek receli ve be yaz Peynir gibi:)

    ReplyDelete