10 December, 2013

Tarcinli kurabiye



Aralik ayi boyunca bence,evden tarcin kokusu eksik olmamali.Aslinda tum kis mevsimi boyunca surekli firina birseyler vermeliyiz demek istedim ama dusundum ki yeni yilda yeni kararlar aliniyor ya cogunlukla,Ocak ayi diet ayi olarak algilaniyor sanki,o yuzden kimseyi cesaretlendirmek istemedim.Noel,yeni yil falan derken bolca yiyip,yeni yilda zayiflayalim:)


Gecen hafta evdeyken,ev tarcin koksun diye yapmistim diet kurabiyeleri,son yazida paylasmistim.Tarife tam olarak uymayip,kafamdan uydurukca olculeri degistirince,kaya gibi,ici pismemis kurabiyeler ortaya cikarmistim.Goruntu guzel,tad felaket olunca,copu boylamislardi hemen.Ardindan yeni bir tarif arayisina girdim,evdeki malzemelerle yapabilcegim ve bu tarifle karsilastim.Lezzet.com.tr'den.

Sunarken uzerlerine pudar sekeri ve tarcin karisimi serpiliyormus ki ben unutmusum,sonra da hic aklima gelmedi fotograflari cekerken.`Zaten ben uzerlerine yaptigim sekilleri daha cok gostermek istemistim:) Velhasil,minik olanlari hala kavanozda ve mis gibi,kitir kitir bir hafta ustune de olsa.Kavanozdan biskuvileriniz,kurabiyeleriniz hic eksik olmasin dileyerek tarifi paylasiyorum.


malzemeler:


  • 2 yumurtanin sarisi,ben beyazini da kullandim
  • 2,5 su bardagi un
  • 150 g yumusatilmis margarin,ben kucuk bir bardak zeytinyagi kullandim,biraz yagli oldular ama kagit ustunde cektiler neyseki.
  • yrm su bardagi pudra seker(ben kahverengi seker kullandim)
  • 1 pkt vanilya
  • 1 tatli kasigi tarcin
  • yrm pkt kabartma tozu
uzerine serpmek icin2 ymk kasigi  pudra sekeri ve 1 tatli kasigi tarcin



yapilisi:yumurta sarilari,sekeri,margarini mikserle krema kivamina gelene kadar cirpin.un tarcin,vanilya ve kabartma tozunu ekleyip yogurun,hamurdan misket buyuklugunde parcalar koparin,yuvarlayin.yagli kagit serli tepsiye dizin,190 derecede uzeri beyaz kalicak sekilde pisirin.

Uzeri nasil beyaz kalicak anlayamadim tabii ben ve pisirdim,pisene kadar:)

Uzerine pdra sekeri serpmeyi unutmayin benim gibi olur mu?


Mis kokulu gunler diliyorum,sevgiyle kalin,kolay gecsin haftasnin geri kalani.

No comments:

Post a Comment