17 December, 2014

#hadibakalim2014te41kitap-42.



Filin Yolculuğu ile Elif Şafak'tan Ustam ve Ben'i okurken tanıştım,fillere olan sempatimden dolayı listeme almıştım.Serap'cım aldı,uzun süre bekledi elimde,zevkle başladım,seviceğimi bilerek,32.sayfaya geldim kalakaldım...Nice sayfası boştu.Hemen ben de,Serap da yayınevi ile iletişime geçtik,Serap'a bu kitapla beraber 4 kitap daha gönderildi.Serap'a yenisini al dedim,Serap da bana eksik sayfaların fotokopisini verdi ve bu sabah bitiriverdim.Bu kitap benim için her yönden özel velhasıl.Sonu içimi bir hoş edip,Muhteşem Süleyman'ı unutmayacağım karakterler içine soktu açıkcası.

Saramago,Pınar Savaş'ın da bahsettiği üzere alışılagelmiş dilbilgisi kurallarını kaileye almadığı için okumakta zorlandığım bir yazar.Konuları ne kadar çekici bulsam da,daha önce Ölüm bir varmış bir yokmuş'u okurkende biraz darlanmıştım açıkcası.Belki bu benim kapasitem ile alakalı, ne de olsa çıtası o kadar da yüksek bir okur hiçbir zaman olmadım.

Sanırım ileride,yeniden okumak isteyeceğim.

"Dikkatli ol oğlum,sürekli tekrarlanan övgüler kesinlikle memnuniyetsizlikle son bulacaktır,aslında birer yergi sayılırlar"

"Geçmiş uçsuz bucaksız,taşlık bir arazidir,kimileri sanki otobandaymış gibi geçip gitmekten hoşlanırken kimileri de sabırla bir taştan ötekine seker,taşı yerden kaldırır çünkü altında ne olduğunu öğrenmek ister"

"Nereye gittiklerini bilmeyen şu bulutları görüyormusun,onlar vatandır,bir görünüp bir kaybalon Güneş'i görüyormusun,o vatandır..."

"Bu dünyanın işleri konusunda ilahi takdire güveniriz,Tanrı sandığımız gibi kendisine hizmet edilmesini istiyorsa mucizelerine biraz yardımcı olmaya razı gelecektir,böyle yaparsa adı şükranla anılır.Kardeşlerim,inanınca her şey olur,eksiğimizi Tanrı tamamlayacaktır..."

"Doğanın kimi gizemleri ilk bakışta çözülmez görünür,ayrıca olduğu gibi bırakmak daha hayırlı olabilir çünkü yetersiz bilgi bize iyilikten çok kötülük getirir."

"Herkes elinden geleni yapsa dünya kesinlikle daha iyi bir yer olurdu ..."

Keyifli okumalar diliyorum.

No comments:

Post a Comment