04 February, 2015

Serap'imdan 3-2-1 pogacasi


Bir gun,guzel gunesli bir gunun ogleden sonrasi Serap'cimla yine telefonda konusuyoruz.Serap'im diyorum,canim cok pogacamsi birsey cekiyor,bir dolu da corekotum var,birsey yapmaliyim ama ne diye soruyorum. Benim yuruyen tarif defterim hemen 3-2-1 pogacasini oneriyor,akildan.Ben sok oluyorum,nasil yani oyle birsey mi var,hic duymadim diyorum.Evet diyor,aynen olcu soylendigi gibi,yapimi cok kolay,sanirim bende yemistin,hem sana verdigim kabartma tozlarini da kullanmis olursun diyor:)

EEee,ben de aynen oyle yapiyorum.


Unumu,hem beyaz hem tam bugday koyuyorum,galeta unu yerine ustlerine yumurta sarisi suruyorum,o kadar cok cikiyor ki,pek bereketli,bir yumurta daha kirmak zorunda kaliyorum,beyazlarini da israf olmasin diye,hamurun icine katiyorum.

Kimisini sade,kimisini uzundur elimde kalmis karisik cekirdekli,kimisini beyaz peynir ve maydanozlu yapiyorum.Kimisini tepsim olmadigi icin,muffin kagitlari ile,muffin tepsimde pisiriyorum ve Allah'im bana soyle kocaman tepsili yeni ocak-firin ver diye dua ediyorum,hani kucuk tepsilerde,taksit taksit cok zaman aliyor onca kurabiyeyi,pogacayi pisirmek diyorum.

Mest bir sekilde,kac tane yedigimi bilemiyorum.Fotograflari cok severek cekiyorum,cunku o gun,mukemmel isikli,aydinlik bir kis gunu.Makinem elimde oldugundan simariyor,ben de fotolarin hepsini koymaktan kendimi alamiyorum.

Hem nergis cikmis,icimdeki bahar resmen artik gelmis evime de girmis.Sari,anne ortusu,teyze antika tabagi mutluluk verirmis,hele yanina cay varsa,tadindan yenmezmis.


Benim gibi,hic duymamis,hic bilmemis olanlar vardir belki diye,tarifi paylasmayi boynumun borcu biliyorum ve yaziyorum.


malzemeler:


  • 3 paket kabartma tozu
  • 2 su bardagi yogurt
  • 1 su bardagi zeytinyagi
  • 1 tatli kasigi tuz
  • neredeyse 5 su bardagi un,alabildigi kadar diyeyim,anlarsiniz,kulak memesi kivami
  • kullaniyorsaniz yumurta sarisi,beyazi icine
  • icine ne katmak isterseniz,malzemesi de,olcusu de  size kalmis



yapilisi:

Yogurdu,yagi, tuzu kabinizda karistirin.Unu,kabartma tozu ile beraber eleyerek yavas yavas ekleyin,kivamina getirin.

Hamuru,hangi malzemleri kullanicaksaniz ona gore bolun.

Topcuklar yapip,istediginiz malzeme ile doldurun ya da ustlerine istediginizi serpip,firina verin.Uzerleri kizarana kadar,orta dereceli firinda  pisirin ve afiyetle tuketin.Mis gibi,kolay pogaca kahvaltiya ya da 5 cayina hazir.



Bu simdilik gorebileceginiz son bol kalorili tarif olabilir.Marta kadar kendimi yavastan motive etmeye,gordugum,sevdigim insanlardan ilham alip,artik yediklerime dikkat etmeye calisacagim.Porsiyon ve abur-cubur konusunda kendimi egitmeliyim.Saglikli besleniyorum ama kenardan tukettigim,cok severek tukettigim seylere bir dur demenin zamani geldi,yas geldi kaca.Bakalim ne kadar sozumde durabilecegim.Bana sans dileyin.


Bugun yine sabah 6:30'da uyandim,sanki bos gunum degilmis gibi.Kahvemi ictim,Fred'i yuruyuse cikardim ve kendimi eve adadim.Utuler,toz almalar.Toz alirken,kucuklugumden beri hep hayallere dalarim ben.( annem sag olsun,kucuk yasta basladim ev islerine ).Ilkokulda astronot olmak isterken,toz almaya baslayinca,dekorator olmak istedim.Sanirim o gunlerde ogrendigim yeni bir kelime idi ve ben toz almayi,birseyleri yerine koyup,yerinden almayi pek sevdim,odama sekiller verdim,incik cincik ekledim,duvarlari hic bos birakmadim.Yine fark etim ki,toz almayi seviyormusum ben,alirken gozume takilanlar,mesela bir dolu cerveve ve icindekiler,ya da bas ucumdaki kitaptan cikan aile fotografi ve gozumde canlanan o gun.Sevdiklerimin aldiklari,yaptiklari.Yikanan camasirlar ve eve dagilan mis gibi koku.Her ne kadar,son yillarda temizlikten nefret ediyorum desem  de,bazen boyle bir hos oluyorum iste,sonucta temiz ev guzel,evini seven icin mecbur yapilmasi gereken.Hos benim yaptigim temizlikten ne olur,anneme kiyasla.

Velhasil bugun de cok sukurle gecti.Simdi kahve icip,kitabima donme vakti.

Huzur dolu bir aksam ustu diliyorum,sevgi ve sukur hic eksik olmasin.


No comments:

Post a Comment