16 March, 2015

Iyiki okudum,bitirdim❤️❤️❤️



Ayın 4'ünde büyük bir heyecanla başladım bu kitaba,öyle bir kitap değil ne de olsa,"kült",klasik,yüzyılın romanı.

Işe giderken başladım,sonra tatil günlerim geldi(en zor okuduğum günler,evde) ben 150 sayfaya kadar işkence halinde geldim,Allah'ım yoksa ikinci bir Rüzgar Gibi Geçti vakası mı yaşıyorum?(en sevmediğim film,en sinir olduğum kadın karakter) Resmen şiştim,çatlıyacağım her satırda ama bir yandan da kendimi yiyorum,ben nasıl GGM'e haksızlık ederim,edebiyata hakaret ederim,benim bunu okuma kapasitem mi yok diye...(ki hiçbir kitabı okumak-bitirmek zorunda hissetmedim kendimi)

Lafı uzatıyorum ama....

Bu sabah kalktım,Fred'i yürüyüşe çıkardım,işe gitmek üzere hazırlanacağım,bir yandan gitmesem mi diye kendimle konuşuyorum,üzerinde bir kırgınlık,mide bulantısı derken büyük patronu aradım,gelemiyeceğim,hiç iyi hissetmiyorum(yalan da değil,hava çok gri ve sorumsuz iş arkadaşlarımın umursamazlığı ucundan azcık bana da yansıyor),o yolu çekemem,gelemiycem dediğimde saat 9'a geliyordu.

O saatten,3'e kadar,kâh yayılarak,kâh oturarak,kâh yiyip arada kestirme yaparak bitirdim kitabı,bir solukta,heyecanla,hevesle.Sonunu öğrenmek için bitsin ama o zevk gitmesin diye bitmesin istedim.

Başlarda insanlar ne kadar abartmış bu kitabı diye düşünmüş olan ben,helal olsun dedim kitap hakkında gayet düzgün yorum bırakanlara.

Evet başlar,bir dolu aynı isimden dolayı yorucu,kalabalık,onca olan biten insanı sinir ediyor.Sakın bu başlangıç dıygularına kanmayın,Büyülü Gerçekçilik'in en büyük örneklerinden olan bu kitap bitince büyülenmiş olacaksınız.

Anladım ki YYY,ille de görüş diye sanki zorlandığım,hakkında alışılagelmiş pozitiflikler duyduğum ama konuşurken hiç etkilenmediğim,yalnız kalıp,kendimi iyice verip dinleyince,dinlemeye doyamadığım,6 saat başbaşa kaldıktan sonra yanından aşık olarak ayrıldığım sevgili adayımmış(kızaran aşık yüz gerek buraya)

Hele Aureliano ve Amaranta Ursula arasında öyle tutku,öyle bir ateş var ki,düşmanıma bile dilerim açıkcası ;)

"Gaston yalnızca aklı ve hayal gücü sınırsız,coşkulu bir sevgili değil,bir menekşe tarlasında sevişmek için uçağıyla zorunlu iniş yapan ve sevgilisiyle kendisini ölümün eşiğine getiren belki de ilk erkekti"

"Insan ölme zamanı geldiğinde değil,ölebildiği zaman Ölür"

Okuyun,ne olur eksik kalmayın.Ben ve sevgilim,ilerleyen zamanlarda yeniden görüşeceğiz,aynı satırlarda yeniden kaybolacağım:)

Bu gri Pazartesi gününde,kardeşimden Kırmızı Pazartesi'yi bana hediye etmesini istedim,ben de O'na YYY'ı hediye edeceğim :) Sevdiğim kitaplardan,sevdiklerim eksik kalmasın isterim hep.Umarım güzel geçti gününüz,benim günüm beni Mayıs'a kadar mutlu tutar,sonrası ana kucağı,baba evi❤️❤️❤️

No comments:

Post a Comment