20 April, 2015

Cikolatali-muzlu kek


Bir Pazar oturmusum,canim kek yapip evi kek kokutmak istemis.Ne zamandir bu kek aklimdaymis ve artik beklememeliymisim.Cunku bazi birlesimler mukemmelmis.Siyah-beyaz,cikolata-muz,siz ve askiniz gibi.Cunku yumusamis muzlari degerlendirmek gerekmis.Cunku bazi kaloriler alinmaya fazlasi ile degermis ve bu keki yapan kadina ben cok hayranmisim soyadimi Berry olarak degistirmek istemem ondanmis. Bu tarif Mary Berry'den,bbc.co.uk'de paylasilmis.Yas aldikca kendisi gibi zarif gozukmek,beyaz saclarimla kek yapmak istiyorum.Gururla yas almanin en guzel orneklerinden biri kendisi kanimca.


EEE tabii arada Pollock gibi hissetmek gerek degil mi?Damlat damlatabildigin kadar cikolatayi,bak nasil da siliniyor butun negatiflikler.


Bu da bir sanat degil mi?


Her yaptigimiz kek gibi,icine ask da koyduk mu,tadindan yenmez.Yiyen de mest olur,yapip paylasan da.


Malzemeler:


  • 1 yumusak muz
  • 1 ymk kasigi sut
  • 50 g yumusak tereyag
  • 75 g un
  • 75 g seker
  • yrm tatli kasigi karbonat
  • yrm tatli kasigi kabartma tozu
  • 1 yumurta
  • 50 g siyah cikolata parcaciklari
uzerini dekore etmek icin:50 g benmari usulu eritilmis siyah cikolata



Yapilisi:

Firini 160 derecede onceden isitmaya baslayin.450 g'lik kek kalibini yagli kagit ile hazirlayin.Catal ile muzu ezip,cikolata parcaciklari haric tum malzemeyi iyice cirpin.Cikolata parcaciklarini ekleyip,karisimi kaliba dokun..40-45 DK bicaginiz temiz cikana kadar pisirin.Pistikten sonra 10 dk sogumaya birakin ve kaliptan cikarin.Uzerini suslemek icin cikolatayi,kaynayan suyun icindeki bir kasede eritin(ben bazen mikrodalgayi kullaniyorum,ki cok dikkatli olmalisiniz,yavas yavas eritmelisiniz,yoksa cikolata yaniyor)Erimis cikolatayi istediginiz gibi kekin ustune damlatin.


Bu kek,yaptigim en guzel keklerden biri oldu,tadi,kokusu,dokusu herseyi mukemmeldi.Ama ne yazik ki kaliplarim cok buyuk geldi,iki kisi icin super bir olcu.Benim nasil mini bir kalibim yok anlamadim bu keki yapinca.Kek dilimlerinin ebatina bakarsaniz,daha once yaptigim biskotiler gibi.Hos bu ebata ragmen gayet bereketli bir kek oldu,ne de olsa gunde 3 ogun kek yiyecek halimiz yok degil mi?



Askla yapinca,kekin icindeki cikolata parcasi bile kalbe donusuyor,gorebiliyormusunuz?


Kalan dilimlerimi minik kare kesip ise goturdum,herkes bayildi.Is arkadaslarimla yaptiklarimi paylasmayi cok seviyorum,moral oluyor is saatleri icinde,hem begendikleri zaman da iyice bir hos oluyorum:)

Dil cikarmis gulen surati gorebilen var mi ust fotografta?Simarik bir ben o.

Hepinize harika bir hafta diliyorum.

2 comments:

  1. ben de hep açlıktan süründüğüm günlerde görüyorum bu postları oy anam oy... londraya geldim red velvet keki yiyemedim, belki hafta sonu gene gelirim... bir başıma gelsem mi diyorum sonra ürküyorum nerde ineyim, nerde bineyim, oteli nerde bulayım... ne zaman böyle ürkek oldum onu da bilmiyorum:)

    sevgiler çok:)

    ReplyDelete