17 May, 2015

Trabzon'da 1.gün

Kuzenimin oğlunun yaşına göre ya 9,5 ya 8,5 yıl önce gitmişim Trabzon'a.Çocukluğumun,gençliğimin geçtiği anne-baba topraklarına,anane yanına.Son yıllarda hep Istanbul'a düğün,doğum sebepleri ya da çok kısa molalar için gittiğimden Trabzon öncelik olmamıştı açıkcası.Bu sefer Istanbul'dan çok sıkılıp bunaldığım için ille de Karadeniz yapmayı kafama koymuştum.Kardeşim Anadolu Jet'den benim,annemin ve Peri'min biletlerini aylar öncesinden aldı.Check-in yaptırmadığımız için önceden,annemden ayrı oturduk,Peri cam kenarına kurulamadı taa ki cam kenarındaki amca yerini O'na verene dek.Ben de gizliden kibarca yanına geçmek istediğimi belirtmiş olsam da,adam o kadar ince davrandı ki,ısrarcı olamadım:( Ama tüm yolculuk boyunca gözüm Peri'de idi,adamın ortada olmasını sevmedim ama Peri mutlu,adam da belli ki iyi bir adamdı,sanki çok teşekkür edişimden de pek hoşlanmadı!

Eğer bir kişi ile yer değiştiriyorsanız,lütfen yanındakini unutmayın,özellikle çocuklu aileler için söylüyorum bunu.Hatta en iyisi check-in önceden yaptırın!

Bu arada son anda küçük kız kardeşim ve eşinin bize katılma kararı ile,seyahatimiz,maceramız pek daha keyifli oldu.

Pazartesi sabahı erkence vardık havaalanına,yağmur,sis,tipik Karadeniz.

Kardeşim ve eşi Bora Jet ile geldiler,çıktıklarında teyzemin yüzünü görmeliydiniz,benim canım teyzem❤️❤️❤️❤️

Uzun araba kiralama işlemlerinden sonra,bence mutfak tanrıçası olan teyzemin evine vardık,koskoca iki masa açılmış,ekmekler yapılmış.

Teyzoşum,eşi ve miniğim kuzenim kıllı bebe çılgınları;) Evdekiler ve dışarıdakiler olarak kaç hayvana bakıyorlar,şimdiye kadar kaç hayvana baktılar sayamayacağım:)

Ilk fotodaki Goldy,Istanbul'dan gitti,diğer kuzenimin arkadaşı bakamayacağını söyleyince IG üzerinden iletişime geçilip,dayım ile Trabzon'a taşındı Goldy,çoğunlukla bahçede,teyzem namaz kıldığı için sanırım.

MırMır,Aslıhan'ın kendi elleri ile besleyip hayata döndürdüğü pudra rengi,azgın kedi.Kardeşi yaşamadı.

Teyzemin yaptığı şahanelerden,hiç aklıma gelmedi,tarifini sormak.
Düğün çiçekler fındıklıkları sarmış,Peri hemen topladı çay-kek keyfi yanına.

Teyzoşun manzarası.

Bu arada kahvaltı-keyif faslı bitene dek öğleden sonra oluyor,cancağazım teyzem,günü öldürmeyelim,yakın yerlere gidelim diyor ve Sümela'ya doğru yol alıyoruz.

Yollar harika,manzara müthiş,keyif dorukta,gençler yanyana.

Peri,heyecanla keşfettiği mağarasından(foto çekiminden sonra) benimle koşarken düşüyor ve çığlığı basıyor.Halbuki doğru düzgün birşey yok ama Peri'nin canı çok kıymetli,ufacık şeyde etinden et kopuyor sanki.Bu arada hemen arabaya alıp,kontrol ediyoruz,o kadar ağlamaya kırıldı korkumuz var(daha ilk gün,ilk saatler,çocuğum yok diye ne kadar şükrediyorum),çok şükür birşey yok,azıcık bir morarma,çok şükür ki bagajda hala valizler var,hemen üst değiştirip Sümela'ya devam :)

Kendisine uzaktan bakıyoruz,yıllar önce gitmişim,görmesem de olur ama ilk kez gelenler için üzücü olsa da,yürüyebildiğimiz kısma doğru yürüyoruz,kalıntılar ama ne kalıntısı? Bilemiyorum doğrusu.

Sümela'ya çıkamıyoruz çünkü tel geriyorlarmış çok taş düştüğü için,zaten çok sisli ve yağmurlu.Hiç önemli değil,bazen gitmek,varmaktan daha mühim,manzara fazlasıyla görülmeye değer!

Sonrası acaba Zigana'ya doğru gitsek mi?O kadar sis var ki,vazgeçip uzaktan Hamsiköy'e bakıyoruz,hepimiz hayran hayran:) Sanki ilkokulda çizdiğimiz köy resimleri gibi.

Hamsiköy'ün sütlacı illa ki yenmeliymiş.Hayatımda ilk yediğim sütlaç rahmetli babaannemden,diğerleri annemden.Üzerlerine sütlaç tanımadığımdan,yemem diye giriyorum yol üstündeki dükkana.Ama 9 kişi ısmarlarken,Eee hadi bari deneyeyim diyip ısmarlıyorum,bol fındıklı.Herkes bayıldı,ben denemiş oldum.Bence en güzel sütlaç anneminki,üzerine bolca tarçın serptiğim:)

Yine de pişman değilim,denemiş oldum.

Bu foto Sümela'da arabaları park ettiğimiz  yerde çekildi,uçaktan indiğim elbise ile,çok şükür ki son anda ayakkabılarımı değiştirdim,yoksa iyice donmuştum.O sabah zaten çok üşüdüm:(

Peri,sanki yeterince ıslak değilmiş gibi,çeşmede de pek keyifli ve ıslak anlar yaşadı,bense gördüğüm her müsait çeşmeden su içer,sonra da her müsait tuvalete girme ihtiyacı duyarım:(

Unutulmaz bir tatilin,ilk gününden anılar okudunuz,devam edecek:)

Harika bir hafta olsun,en pozitifinden:)

2 comments:

1. Lutfen daha uzun yaz, daha detayli anlat Trabzon'u :) heycan ve merakla bekliyorum senin dilinden dinlemeyi devamini <3