19 July, 2016

Okudum,bitirdim...



Bugünlerde tek yapmak istediğim sadece okumak...Ayrımcılığa,tahammülsüzlüğe,acılara,katı kalpliliğe ancak böyle dayanıyorum.Bu hayat çok fazla geliyor bana,nefes alamıyorum bazen.Sonra masmavi gökyüzünü,pır pır eden beyaz kelebekleri,yeni doğan bebişi görünce içime bir umut doluyor yeniden,muhtemelen yakın zamanda sönmek üzere...

Orhan Kemal severmisiniz?Ben ortaokulda "bir filiz vardı" ile tanışmıştım kendisi ile...Bu ikisi gibi onu da bir solukta okumuştum.Beni bilirsiniz Türk filmlerini severim,o tatda kitapları bir solukta okurum.Bu ikisi çok uzundur kitaplığımdaydı,bitirebildiğim için çok mutluyum.Hanımın Çiftliği filmini bir Türkan Sultan hayranı olarak zevkle izlemiştim,sanırım filmde bayağı değişiklikler yapılmış ya da atlanmış.Kitabı sanki film-tiyatro izlermiş hissine kapılarak okudum.O kadar dialog içinde ben de Çukurova'da idim,ben de Güllü idim sanki.Cemşir'den,Recep'ten tiksindim...

Kitap,iki cilt olunca fazla tekrara yer veriyor.Öyleki Muzaffer'in uçkur düşkünlüğünden,Zaloğlu'nun bıyığından ve pısırıklığından gına gelebiliyor ama neyseki Türkiye durumları,politikası,ağalar,köylüler,Güllü'nün görmemişliği devam ettirip,çarçabuk bitirtiyor kitabı...

Kaçak adlı eserini de arıyorum bu seriyi bitirmek adına,şimdilik bulamadık baktığımız yerlerde.Bir gün karşıma çıkar diye umarak,bu dileğimi buraya bırakıyorum.


Elif Şafak...Araf'ı okuduğumdan beridir hep bir yeri var içimde.Hani her yazdığı kitabı okumak istiyorum.Babacımın hediyesi idi...Yazı dilini,eski kelimeleri kullanmasını çok seviyorum Şafak'ın ve şimdiye dek tüm okuduklarımı zevkle okudum bu da dahil.Peri'de kendimden parçalar buldum diyordum neredeyse sonuna gelene dek ama ben Peri'nin yaptığını yapmazdım,o kadar yüreksiz değilim! Birbirinden farklı üç kadın,Türkiye halleri,aşk ve Tanrı bu kitabın konusu.Aşk'la Rumi'yi sevenler,öğrenenler Tanrı'yı sorgulamaya başlayabilir daha yüksek sesle belki...Yaz kitabı,çarçabuk biten.Belki sevdiğim her yazarın illa her çıkanını okumalıyım takıntımdan kurulup yeni yazarlara kucak açmalıyım.

Bol okumalı günler❤️

No comments:

Post a Comment