21 September, 2016

Lorlu Cheesecake-syrniki

Syrniki,geleneksel Rus-Ukrayna tatlisi imis,lor peynirinden yapilan.Genelde sicak tavada kizartilirmis.Tarifini uyguladigim blocgu,rednumberone.com ise saglikli ve super pratik bir yontem uygulamis.

Bayram degil,seyran degil ben bu tarifi neden denedim?Saglikli yasama gecis yaptigimiz haftada,Joe sayesinde bizde bir cok insan gibi hic kullanmadigimiz halde lor peynirini mutfagimiza soktuk.Denemek icin.Denemek icin ise gereksiz fazla almisiz.Birseyi sevdigini bilmeden neden fazla alirsin ki?

Velhasil yemeklik seyleri atmayi sevmeyen ben,bari bu sekilde deneyeyim dedim.Hos bir degisiklik oldu diyebilirim.Bir daha lor peyniri almam gerci,hala bitiremedim olani.



Bizdeki Lor peyniri aynen bu sekilde.Anneminkinden gayet farkli,daha yogurdumsu.Anneminkiler daha katidir,ufalama gibi.Bu tuzsuz,tatsiz bana gore ki zaten tuzsuz kullanilmasi tavsiye ediliyor.Bu da benim gibi cok tuz sever olani,kesmiyor.

Tarifteki tum malzemeler elimin altinda oldugu icin denedim,yoksa lor ile yapabileceginiz daha tanidik tarifler var.Ben cheesecakelerime file badem ve tarcin da ekledim,iyi ki de eklemisim.


malzemeler:

-400 g lor peyniri
-1 buyuk yumurta
-1-2 ymk kasigi seker ya da bal
-1 ymk kasigi un
-1 ymk kasigi eksi krema ya da yogurt
-1/3 ymk kasigi kuru uzum
-arzuya gore tadimlik vanilya sekeri(ben esansi kullandim)
-1 adet ezilmis muz


yapilisi:

-Firini 180 derecede onceden isitmaya baslayin
-Yumurtayi,sekeri cirpin,sekeri,peyniri ekleyin.Kuru uzumleri ve muzu ekleyip tum malzemeyi birbirine yedirin.Karisimi 10-15 dk oda sicakliginda dinlendirin ve muffin kaplarina dokun.
-20-30 dk uzerleri kizarana kadar pisirin.


Syrniki'yi mufin kaplarindan cikartip,ilik iken yanina yogurt ve meyve,uzerine pudra sekeri ile servis yapin.

Sicakken tuketmenizi tavsiye ederim,ben soguk halini pek sevmedim.Muffin kagitlarina yapistigi icin de cikartana kadar muffin kagitlari ile servis ettim kendime:)



Degisik tarifler denemek isteyenler icin kolay bir secenek.


Lor peynirimi tuketme asamasinda bir de yumurta icine denedim.Annemin yumurtasi pek meshurdur,yumusacik olur.Tum cocuklarinda ve torununda anne kuymagi ve yumurtasi takintisi vardir.Lor peyniri ekleyerek annemin yumurtasina yaklasmis buldum kendimi:) Siz hic cirpilmis yumurtaya lor peyniri eklediniz mi? Tavsiye ederim kesinlikle...

Sanirim yarim kutu kalmis lor peynirimi de bu sekilde kullanmaya devam edecegim.Hem doyurucu,hem saglikli gune baslarken.

Hepimize farkli tadlar denedigimiz gunler diliyorum:)

No comments:

Post a Comment