19 September, 2016

Okudum bitirdim...



Tespih Agaci'nin Golgesinde....

Bulbulu Oldurmek'i severek okuyanlar sanirim bu kitabi da okumak icin can atacaklardir.Severek okudum fakat yordu beni okurken.Sanirim bazi kitaplari Ingilizce okumamam benim icin degil...Olayi,kitabi anlamaktan degil,icime islememesinden boyle dusunuyorum.Bazi kitaplarin gercekten insanin ruhuna islemesinden yanayim,Ingilizce okurken sadece okuyormus gibi hissediyorum bazen.Okudum-anladim-bitti.Ne o, okudum derim.Kimi kitap icin boyle soylemek beni suclu hissettiriyor acikcasi.O yuzden hem Bulbulu Oldurmek'i hem de Tespih Agaci'nin Golgesinde'yi tekrar,Turkce olarak okuyacagim.Alip,kardeslerime verecegim okumadilarsa.

Biricik Scout,buyumus ve 20 yil sonra yeniden dogdugu kasabaya donmustur.Cogumuzun ve ozellikle Scout'un kahramani Atticus'un hayal kirikligi yaratan degisimi sanirim okuyucuyu oldukca etkiliyor.Scout'un bagimsiz.ozgurlugune duskun,insancil,esitlikten yana olusu aslinda pek de degismemis olan kasabada bogulmasina sebep oluyor.Bir tarafta herseyine burnunu sokan bir hala var.Kitabin sonunda amca ile olan konusmasi sanirim beni en cok etkileyen ki o sayfalarda insan Atticus'u anlar gibi oluyor sanki biraz.

Ille de okuyun derim,Ben tekrar okuyacagim.

Bol okumali gunler dilerim.

No comments:

Post a Comment