14 November, 2016

Jamie'nin Muzlu Ekmegi

Selam dostlar.Yine bir gun,muzlarim yumusamis,kararmaya yuz tutmus masamin ustunde ve ben karar vermisim yeniden muzlu ekmek tarifi denemeye.Bu sefer Jamie'ninkini uygun bulmusum:) Evde malzemelerin bulunmasi ne guzel,carcabuk kek yapip evi mis kokular ile doldurmak.

Ben bu keke,neden ekmek dediklerini anlayamiyorum..banana bread!!! Bal gibi kek.Hos bizim kekler ile onlarin "cake" leri arasinda dunya kadar fark var degil mi? Dillerin guzelligi de bu sanirim,her kelimenin tamamen tercumesi olmamasi.Ne kadar zenginiz dunyalilar olarak degil mi?Bilmeden de baska diller biliyormusuz gibi.Hele ki bizim dilimizde:)



Gelelim bu guzel keke.Tatli olmayan,seker barindirmayan,yapimi basit,bereketli kek.Jamie uzerine cikolata sosu koymamis...Ben tabii ki yaramazlik yapip,alacagim kalorileri arttirmak istedim.Benmari usulu yarim paket siyah cikolatayi erittim ve her zamaki gibi icimdeki Pollock'u bu sayede yine  disari saldim:).


malzemeler:

  • 250 g kendi kendine kabaran un (sade un kullaniyorsaniz 1 cay kasigi kabartma tozu) ve fazladan kalibi tozlamak icin un
  • 3 yumusak muz
  • kalibi yaglamak icin zeytinyagi
  • 125 g tuzsuz tereyagi
  • 2 ymk kasigi elma suyu
  • 2 buyuk yumurta
  • yrm tatli kasigi tarcin
  • 2 ymk kasigi bal
  • istege bagli olarak 50 g pekan cevizi(ben ceviz kullandim)


yapilisi:


  • Firini 180 derecede onceden isitin.Kalibinizi hafifce yaglayip,kekin yapismamasi icin ozellikle kenarlarina un serpin.Fazla gelen unu kalibi silkeleyip atin.
  • Muzlari soyup,catalla ezin.Elma suyunu ekleyin.
  • Baska bir kapta tereyagini kremalasana kadar tahta kasik ile ezin.Birer birer yumurtalari cirpip ekleyin.
  • Unu,tarcini,bali ve muzlu karisimi birbirine katin ve yagli karisima ekleyin,hafifce karistirin.
  • iri iri cevizleri kirip,kek karisimina katin.
  • 40 dk pisirin.Bicaginiz temiz ciktiginda,kek tamamdir:)
  • Soguduktan sonra kaliptan cikarip,servis edin.Isterseniz uzerine cikolata eritin yukarida anlattigim gibi.


Iste basit kekimiz bu kadar.Kocaman bir mutluluk recetesi,sagolsun Jamie:)


Daha once de sahane bir muzluk ekmek yapmisim.Mary Berry'den.Fotograflarima ve tarife dondum baktim simdi yine kizdim kendime,neden artik makinemi kullanmiyorum,blog fotolarim icin ayri ozenmiyorum diye.Tembel yaptin bizi be Iphone..Hos goruntu kalitesi ayni artik,ne de olsa makine dura dura eskidi:)


Yuruyus sonrasi,kahve yanina sabah sabah pek guzel gitti bu kek.Neredeyse bitene kadar her gun bir iki dilim yedim,is yerine goturdum(sadece kendim icin bu sefer).Mutlulugun kekle de bir ilgisi var.


Bu fotografi cekmek icin bahceye indim o sabah.Oyle kendi kendime 10-15 dk oturdum,bakimsiz cirkin bahcemde.Bir turlu bahcemi yapamadim,yapmaya basladiklarim tamamini bitirene kadar eskidi,curudu.Kafamda hep duran,bir turlu tamamlayamadigim bir proje su bahce yillardir ki,yuk oluyor icime.Bu sene,insanlah demek istiyorum ama inanasim gelmiyor bir mucize olmazsa.Rengarenk,temiz bir bahcede gecirecegim saatler en buyuk hayallerimden birisi,bir de isi yapabilmis olmanin hafifligi...Yavas yavas,sirayla Sibel deyip,kendimi avutmak istiyorum,onun da zamani gelicek insanlah.

Hepimize mutlu bir hafta ortasi diliyorum,evinizden mis kokular eksik olmasin ve bol bereket:)


No comments:

Post a Comment