05 February, 2017

Dolu Dolu gecen haftasonu


Ha Ha...Bu yazi ile karsilasinca pek guldum.Hatta IG hesabimda paylastim az once,babam ve annemden cekindigim icin tercume edemeyecegimi soyledim:) Bugun icin planim? Her zamanki gibi kahve icmek ve seksi olmak diyor😀😊 Seksi olmak kim ben kim? O yuzden cok guldum herhalde.

Gectigimiz iki haftasonuna doyamadim ben.O yuzden yazasim var ki,unutmayayim.Daralinca bugunleri hatirlarim.Gectigimiz haftasonu kardesim ve Peri'm burdaydi,gece yolcu etmis olmamiza ragmen,Pazar gununu cok sevdigim Greenwich'de gecirdik,Royal Observatory'de gezindik.Meridyeni gormeye giremedik megersem son 5 yildir,£10 almaya baslamislar.Halbuki ben 15 yil once gittigimde ne guzel bedava idi.Anlayamadigim bu sehirde bir dolu bedava muze var,Observatory'de gezinmek bedava ama baslangic meridyenine girmek dunya kadar para.Sanirim o incecik cizgi ustunde bir dolu insan yigin olusturdugundan (ne de olsa  36-42 kuzey paralleri,26-45 dogu meridyenleri uzerinde olan  Istanbul uzerinde ayak selfisi cekilmesi yapilmasi zorunlu adetlerden birisi) boyle bir care buldular.Bu cografya bilgileri de nasil kaldiysa aklimda.Hos dogru mu ne kadar bilemeyecegim uzun yillar sonrasinda😕 Sonrasi benim sevdigim kitapcida hic kitabimiz yokmus gibi kitap alip,kafesinde kahve yapip,Cin restoranina gitmemiz...

Bu haftasonu da uzun aylar sonra ilk kez sinemaya gittik.Sinema artik bizim icin luks oldu,evin rahatligina,bedavaligina,internete,sinema kadar iyi olmasa da iyice kopyalara,Netflix'e,Sky'a,beklemeye alistik.Hos bazi filmler icin de sinemaya gitmek sart gibi geliyor bana hala,vakit olursa.Split.izledigimiz filmin adi.James McAvoy'a buyuk hayranligim var benim nedense.Bu psikolojik gelirim turunde yine kendisine bayildim.Icinde 24 ama ustte cikmis sanirim 4  ayri insani barindiran hasta  bir karakteri nasil da canlandirmis,nasil bir kabiliyettir bu? Kesinlikle tavsiye ediyorum.

Sinema salonlarinin atik ne kadar bos oldugu da gozumden kacmiyor.Ne zaman sinemaya gitsem,her haftsonu sinemaya gitme gelenegimiz geliyor aklima.Ogrenciyken,yapmayi en sevdigimiz seylerden biri idi sinema,sonrasi kitapcilar ve kafeler.Hele ki ortaokula basladigim zaman babam bizim yalniz cikmamiza izin vermezdi,en yakin arkadasinin kiz kardesi bizi gotururdu.Hayrandik ablamiza,hep guzeldi o gunler.Buyudukce dostlarla,arada tek basina gidebilir olduk.Babamin bizi bir filmden cikartip,digerine soktugu Pazar gunu de gelir aklima.Hepimize nasil yettin babacim,Allah sana omur versin.


Sinemaya giderken pek bir heyecanliydim ki,suslendik,kirmizi ruj surup,sacimi bile duzlestirdim😆

Film izlemeye doyamayinca aksam da La La Land'i ve Lion'i izledim,Lion beni aglatti.Kesinlikle tavsiye ederim.


Bu sabah da erken kalkip Fred'i yuruyuse cikardim,sonrasi biraz gunluk bakim ve alis-veris icin Bromley.Bromley'nin alis-veris merkezi de fazla degisime ugradi son zamanlarda.Icinde artik bir dolu pahali marka da var,JO Malone,The White Company,Malton Brown gibi.Bir nevi kucuk Londra olmus,yakin oldugundan bazi isleri gormek icin tercihim.Kahvaltiya da Patisseri Valerie'de yaptik hazir cikmisken.Erken cikip erken donmenin keyfi bir baska,gun icinde daha yapilacak bir dolu seye sira gelebiliyor.Donus yolunda ne zamandir aklima dusmus Kripy Kreme donutlarindan almasak olmazdi😆


Patates kizartmasinin porsiyonu da kucultmusler Valerie'de😒




Eve doner donmez de hemen bir posta daha camasir yikama,yikananlari toplama ve gardrobumu duzeltme.Don cekmesini duzeltmenin bile Pazar gunune yakisan bir hali var,sakinlige sakinlik,hafiflige hafiflik katiyor.Ne kadar ihmal etmisim ki,icinde varligini unuttugum para ile karsilastim.Nasil mutlu oldum.Hos sonrasinda da sinir oldum,ben neden bu kadar cok ve cabuk unutuyorum diye.Parayi coktan harcadigimi sanmistim.Artik ben olmayan donlar copte,koca donlarim ise cekmecesine yerlesti,para da gidecegi yere gitmek uzere hazir bekliyor.Sahi sizde de paranin hep gidecegi bir yer var mi?


Cok severek okumaya basladigim Ask Olsun'u da bir solukta bitirdim.O kadar keyifli basladim ki.Fulsen'i blog yazdigi zamandan beri zevkle takip ediyorum.Bu kitabi da zevkle,heyecanla,sanki yazdigi seylerin kimisinde kendimi bularak okuyordum ki,sonuna gelince afalladim biraz.Bne cok daha baska bir son dusunmus,ummustum.Sonunu sevmedim hic ama bir kitap bitirmis olmak yakisti bu haftasonuna.Homo Saphiens'i okumaya calisirken(kendisi ders kitabi gibi oldugundan,cok okunca beynim sulaniyor) araya bir sey daha alabilirim gibime geliyor.


Mutluyum,huzurluyum.Pazar gunlerini seviyorum.Iyi gecen Pazar gunleri beni mutlu bir haftaya hazirliyor.Hele ki yapacagim isleri tiklayinca,degmeyin keyfime.

Simdi kendime verdigim sozu tutup,yarin dogum gunu olan arkadasima borek yapip,aldigim papatyali kek ve sumbulleri getirecegim,Pazartesime yine sahane baslayacagim.

Hepimize papatyali kek sirinliginde,sumbul kokusu guzelliginde bir hafta diliyorum.

4 comments:

  1. Ben de her sosyal mecradan ilan ettiğim gibi yolcuyum, Paris. Tam mutluluğum perçinlenecekti ki ( gidiyorum diye) Kuzey kamptan gıda zehirlenmesi ile geldi. Şimdi iyi ama yarın çok daha iyi olmasını diliyorum. Yoksa aklım kalacak. Yine de heyecanımı paylaşmak istedim. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok gecmis olsun Kuzey'e.Sirf senin Paris askin yuzunden Paris'e gidecegim,buraya yaziyorum:)

      Delete
  2. Ne güzel bir pazar günü olmuş.Haftaya şahane başlamak için herşey mevcut🎈💟

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keske her haftasonu boyle olsa diyesim geliyor Naz ama nankorluk olsun istemiyorum:) Cokca yasanmadigindan belki bu derece kiymetli.

      Delete