18 February, 2017

Elmali,tarcinli,yulafli kurabiye


Gunaydin dostlar.Sabahin kor vaktinde yaziyorum bu satirlari.2 kusurlerden 4 kusurlere, aklimda blogum ile savastim yatakta resmen.Son kontrolleri yapmis,yazim hatalarimi duzeltmismiydim sorulari kafamda donup duruyordu ki,daha fazla dayanamayip ciktim yataktan.Donarken yanmaya baslamistim,karnim yine acti,kahve diye inliyordu damak tadim ama gelip sadece FUF'un yazim hatalarini duzelttim bir gun rotarli olarak,kahvemi yapmayi,asagidaki canavari rahatsiz etmiyeyim diye erteledim.Zira benim kettle kettle degil,kendini kalkmakta olan ucak saniyor.Biraz daha beklesin damak tadim,kahvenin kokusunu ve kopugunu hayal etsin bakalim.


Yine mi elmali tarif dediginizi duyar gibiyim gercekten ama ne yapayim,cok seviyorum.Hem elmami hem de yulaflarimi degerlendirmek icin tarif ararken buldum bunu .Blogun adi live well,bake often.Nasil seker bir blog adi.Iyi yasayin ve cokca firina birseyler verin gibi tercume etsem tam tercume olmasa da,anlasilir belki.Hem de artik benim icin bir hayat felsefesi bu live well,bake often.


Ben genelde cup olcusu veren tariflerden cekiniyorum ama bu sefer sansimi deneyeyim dedim.Hani kek yaparken 1 olcu,ayni olcude fincan ya da kase kullaniriz ya malzemeyi,ben de belki ona benzer birseydir diye kendime bir fincan sectim ve ona gore kullandim.Biraz sekerinde ve yaginda comert davrandim sanirim.Sonucta yumusak.mis kokan,kocaman kurabiyelerim oldu,sabah erken ise giderken bana eslik eden.Bir kismini da ablama getirdim.Elmalar kurabiyelerin yumusak kalmasini sagliyor.Hatta durdukca daha da yumusadilar,ertesine gune kapali kaplarinda.

Tarifin sahibesi kurabiye hamurunu her zaman yarim saat buz dolabinda tuttugunu soyluyor,boylece hamurla daha iyi calisiliyor ve kurabiye daha kalinca oluyormus.



malzemeler:

  • 1 cup un
  • 1 tatli kasigi tarcin
  • 1/4 tatli kasigi muskat rendesi
  • yrm tatli kasigi karbonat
  • 1/4 tatli kasigi tuz
  • 1/2 cup yumusamis tereyagi
  • 1/2 cup kahverengi seker
  • 1/4 cup beyaz sekee(ben kullanmadim)
  • 1 yumurta
  • 1 tatli kasigi vanilya esansi
  • 1 ve 3/4 fincan yulaf (bu olcuyu 1,5 fincandan daha az olarak algiladim ve o sekilde kullandim)
  • 1 orta boy kucuk dogranmis elma



yapilisi:

  • Bir kapta un,tarcin.muskat.karbonat ve tuzu karistirin.
  • Mikser yardimi ile yagi cirpmaya baslayin ve sekerleri ekleyin.yumusayip birbirine karisana kadar cirpip,yumurtayi ve vanilya esansini ekleyin.Butun malzemeler iyice birbirine karissin.
  • Yavas yavas sivi malzemeleri,kuru malzemelere katin.En sonunda yulaf ve elmayi ekleyin.
  • Hamuru sarip yarim saat buzdolabinda dinlendirin.
  • Firini 177 derecede (bunu da ilk kez goruyorum,bence 180,(benim firin gaz oldugundan 4) onceden isitmaya baslayin.Tepsinize yagli kagit serip.kurabiyeleri iki yemek kasiklik ebatinda tepsiye dizin.
  • 12-14 dk pisirin.3 gun boyunca kapali bir kapta tutabilirsiniz denmis tarifin sonunda,eger 3 gun dayanirsa tabii ki😆





Saati 5:15 yapmisim.Cumartesi sana hazirim demek istiyorum ama icimde birazdan sizacagima karsi bir his var,muhtemelen acliktan.Ya da asagidaki canavari goze alip,kalkip mutfaga gidecegim.Birden kendimi evde peynir arayan bir fare gibi hissettim😆


Gecen hafta bana cok uzun gelmisti,icimde bir ses bu haftasonunun da gayet kisa gececegini soyluyor.Ekmek yapip,yeni basladigim incecik kitabimi bitirmek,biraz Sapiens'in sayfalarinda gezinmek(bu kitabi okurken zorlaniyorum,o yuzden araya ikinci bir kitap alisim).belki Hint Restoraninda dostlarla aksam yemegi bu haftasonundan tek dilegim.Bir de ne zamandir print etmem gereken kagitlari da halledersem gayet icime sinmis,uretken bir haftasonu gecirmis olacagim.


Keyifli bir haftasonu diliyorum.evinizden mis kokular,ruhunuzdan sen kahkahalar eksik olmasin.

9 comments:

  1. Çok güzel gözüküyor :) ellerinize sağlık

    ReplyDelete
  2. Ben de istiyorum! 💜

    ReplyDelete
  3. canım çekti yav! Enfes görünüyo! Ama geç oldu saat 23.50. Artık yarın bi denemeli :)

    LuNa'dan sevgiler

    ReplyDelete
    Replies
    1. Luna'cim hicbir zaman yemek icin gec degildir:)

      Delete
  4. Elinize sağlık harika kahve yanına mis elma kokulu kurabiyeler hazırlamışsınız sevgiler

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkurler Ozgen,kahvemin yanina hep birseyler isteyenlerdenim ben:)

      Delete
  5. Nice article, Love the recipe, read one of delicious peanut butter no-bake cookies

    ReplyDelete