07 August, 2017

Sibel'in ilk bogurtlen receli


Selam dostlar.Hayatimin ilk bogurtlen receli ile karsinizdayim.Her yil bogurtlen mevsimini iple ceken.her yuruyusunde bir avuc hupleten,Ingilizlerin tuhaf bakislarina maruz kalan benin aklina nasil daha once gelmedi bu receli yapmak inanin ki bilemiyorum.

Blogun ilk yillarinda portakal kabugu receli yapmaya calismistim,komsu armut getirdi diye armut receli yapmistim.Ikisinde de hayal kirikligina ugramis,sulu bir karisim elde edip bir sureligine recel isinden vaz gecmistim.Taa ki yine eski musterilerimden biri aci biber recelini aklima sokana dek recel ile aramiza mesafe girmisti.Sonra ben meraktan aci biber recelini yapmis ve recel yapmak ile yeniden ask yasamaya baslamistim.O donemde aldigim yorumlar sayesinde,yaptikca yaptim,verdim,sattim,kazik yedim sonra da yapmadim zaten.Taa ki kafamda bogurtlen receli ampulu yanana dek.


Annem her yaz recelini,tursunu,domates sosunu yapar cesit cesit,Hatun yazliga bostana gidip,buzlugu doldurmak icin yerlesiyor yaz boyunca zaten yillardir.Pazardan kilo kilo minik dag cilegi aliyorlar ki cok pahalilanmis gecen yil dedi.O da nefis bir recel olur.

Velhasil bu kafamdaki ampul yaninca,hemen kabimla ciktim yuruyuse,Fred'siz takildim toplarken uzun sure.Fred'le hem ugrasip,hep toplamak zor oluyor,hem bir yandan yiyor,bir yandan topluyorum.Fred bu yaz bogurtleni sevmiyor nedense ama receline bayildi.

Insanin topladikca toplayasi geliyor.O kadar bogurtlen var ki,insanlar markette kucucuk kutuya en az £2 veriyorlar.Daldan toplayip yerken gorunce bir tuhaf bakiyorlar sanki pismis gibi.Ben yazin koyde takilmis bir genctim,severiz dalindan karayemisi,findigi,bogurtleni,inciri.Bunlara organik hayat daha yeni moda😛


Eve geldim tarttim ki 750 g toplamisim.En guzel yani da ellerin kirlenmesi,o renk beni mest ediyor.

Acikcasi bu kadar guzel bir sonuc alacagimi dusunmemistim,cok sevindim yiyince,bir ara korktum ya cok sulu olursa ya da kati diye.



Once internette bir kac tarif okudum,sonra lezzet.com.tr'ninkinin tarifini kullandim.750g bogurtlene,500 g seker kullandim.Bogurtlenleri yikayip,uzerine sekeri dokup 5-6 saat bekletiyorsunuz ve kisik ateste pisiriyorsunuz.Ben 40 dk kadar pisirdim.


Annecime telefonda bogurtlen receli yapacagimi soyleyince aaa nerden buldun o kadar bogurtleni dedi.Malum sehirde yasadigim icin,benim sehrimi kendi sehri ile karistiriyor bazen,Annemin sehrinde pek yesillik kalmamis diye sikayet ediyordu.O konuya hic girmeyelim dedim anacigim.

Sonra da videomu gonderince, recelimin notunu verdi  Bereket Tanrica'm.Video'dan anladi guzel bir recel olacagini canim benim.



Bugunde isten sonra,cavdar ekmegimin ustune beyaz peynir esliginde tukettim toplam 5 dilim,yaninda earl greyim.Yemek fotografi cekenlere ayri bir hayranlik duydum bu fotograflari cekmeye calisirken,ne kadar muntazam is yapiyorlar,herseyleri ne kadar uyumlu diye.


Receli peynir ustune koyarken damladi diye,tum tabaga damlatayum dedim,kivami anlasilir belki bu sekilde yoksa sakarligimi kapatmaya calismiyordum😆


Annecigim bana da gonder ya da gelirken getir dedi.Acaba yapsam sapasaglam bekler mi en az 6 ay kadar.Onunkiler beni bekliyor,belki benimkiler de Istanbul yolunu bekleyebilir ne dersiniz?Arada bir gelen olsa,ya da ben kisa ve guzel bir supriz yapabilsem ne sahane olur.


Bu Pazar yuruyusumde yine toplayacagim ve daha cok yapacagim.Sevdiklerime vereyim bir kac minnak kavanoz.

Insanlarin dogaya neden asik oldugunu,ektigini bicip tuketmek istedigini oyle iyi anliyorum ki.Ve hep ayni duayi ediyorum icimden,Allah'im bana bahceye duz ayak cikacagim,huysuz komsusuz,rahat rahat ekip bicecegim,bulut bulut acmis ortancali, pembe sakayikli,biberiyeli,lavantali,domates biber ekecegim minnak bir ev nasip etsin umarim.Bu sehirde yasadigim icin gercekten mutesekkirim.

Bu gece dolunay ve ay tutulmasi varmis,dilekleri dileyelim hep beraber.

Kalbinizden gecen tum guzel dilekleriniz hayirlisi ise gercek olsun,sifa ihtiyaci olana bolca sifa versin Yaradan,

Sevdiginiz recel tadinda ve kokusunda bir hafta diliyorum,bol bereketli.

No comments:

Post a Comment