13 March, 2018

Ciceklerle konusmak


Gecen Sali gunu Liverpool Street'te Serap ile bulusmak uzere yururken ne zamandir elime gecmeyen dergilerden birisi ile karsilastim.Eskisi gibi toplu tasima araci kullanmadigimdan ve Londra merkez sinirlari icinde olmadigimdan ne zamandir okumamistim bu dergiyi.Adi Stylist.gecen hafta Kadinlar gunu dolayisi ile bir cok konu kadinlar ile ilgiliydi.Ben de hatta cok severek okudugum bu yaziyi Kadinlar Gunune ithafen paylasayim diye dusundum ama firsatim olmadi.Gec de olsa hem benim aklimda kalsin,hem de sizin haberiniz olsun diye yazmak istedim.Cicekleri cok seviyorum ve iyi ki cicekler var diyorum.Yas aldikca daha cok cicekle tanismaktan,kimisinin adini hatirlamaktan mutluluk duyuyorum.Evdeki kizlarima gozum gibi bakmaya calisiyorum ve elimden geldigince her hafta bir buket taze cicegi eve getirmek istiyorum.Cicekler kalbimin gulmesini sagliyor!


Hos bu kadar severken bu kis kapi onu sardunyalarimi bayagi ihmal ettim,resmen yeterince yagmur aliyorlardir diye sulamadim.Almiyorlarmis.Cirkinlestiler,kurudular.Ben de budadim cogu saplarini,kurumus yapraklarini.Her hafta duzgun sulamaya calisacagim bu bahar,belki yaza kadar kendilerini toparlarlar.Umarim!


Gelelim yazi konumuza.Baslikta diyor ki neden size ilham veren kadinlara cicek vermiyorsunuz.Bu Avrupa'da bir gelenekmis.Ben sahsim adina arkadaslarima cicek getirmekten mutluluk duyuyorum.Zaten bana da cicek hediye edilmesini cok seviyorum.Kimse hediye etmezse zaten ben kendime cicek alacak kadar kendimi seviyorum(genelde)💓


Bu yazida anlatilanlara gelince:

Gul:Rusya'da 1917'den beri erkekler anne,kardes ya da kiz evlatlarina tek bir kirmizi gul hediye ederlermis.

Sumbul:Eger bir arkadasinizla araniza kara kedi girdiyse mor sumbul guzel bir fikir, beni affet demekmis.Mutlu gunlerde ise mavi sumbul samimiyeti ve daim arkadasligi temsil ediyormus.

Frezya:Dostlugu,guveni ve safligi temsil ediyor.Muhtesem kokusundan dolayi oldukca populer💗

Vanda Orkidesi:Guzelligi ve gucun timsali.

Mimoza:Italya'da 1. Dunya Savasi donemi ile ozdeslestirilmis mimozalar.Keske daha uzun sure kalsalar.Italya'da diger adi La Festa Della Donna.

Peru Lilyumu:Lilyumlarin bir dolu cesidi ve rengi var.Beyaz bekareti,pembe refahi,beyaz yildiz Lilyumu ise cenaze,yasi temsil ediyor.Peru Lilyumu ise,mor,turuncu ya da pembe rengiyle sadakat ve dostlugu simgeliyor.

Zambak(susen cicegi): Adini tanrica Iris'den alan bu mis kokulu,az yasayan cicek,eski zamanlarda vefat etmis kadinlarin mezarina ekilirmis ki cennete gitsinler.O zamandan beri saygi ve bilgeligi temsil ediyor.

Anemone(Anemon cicegi ya da dag lalesi):Yunan efsanesine gore anemon cicekleri sans getirir ve seytana karsi korurmus.Diger mitlere gore,periler yapraklarinin altinda uyurmus(cok seviyorum bu cicekleri,bana Cotswolds'u hatirlatiyor,minik evleri zaten peri evleri gibiydi)

Nergis:Eger koca bir buket nergis hediye ediyorsaniz arkadasiniza sans diliyormussunuz,batil inanca gore tek nergis verirseniz sanssizligi ongoruyormussunuz.

Butun bu ciceklerden olusan koca bir buket dusunun.Iste onu size hediye ediyorum guzel kadinlar.Cunku hepiniz hayatima renk ve tat katiyorsunuz.Ve ben bunca farkliliktaki harmoniyi cok seviyorum.Basta kendimizi sevip,sayalim,kendimize iyi bakalim ve rengimizi oldugu gibi paylasmaktan cekinmeyelim.Hayat kisa,cicekler aciyor💓💓💓


6 comments:

  1. Bir tane sumbul almam gerekiyor galiba bir arkadaşıma :)
    Bende bu çiçeklerden oluşan bir buket çiçek gönderiyorum güzel kalbine :)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. OHHHH buket de mis gibi kokuyormus Fatma Nur:)

      Delete
  2. Hediye ettiğin çiçekleri aldım.Teşekkürler.Çiçek seven biri olarak doğanın renklerine ve çiçeklerine hayranım.Sevgiler.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben de Ben de Cicek..Doga bu hayata simsiki sarilmami sagliyor:)

      Delete
  3. Ne güzel olmuş bu yazı böyle :)
    Frezya ne güzelmiş öyle ;) Bundan sonra dikkat edeceğim çiçeklerin anlamlarına...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkur ederim:) Frezya cok zarif.Bir de mimozaya ayri bayildim ben:)

      Delete